Ten artykuł powstał w ramach płatnej współpracy z Platinum ORLEN OIL.
Tu dobór oleju nie jest taki banalny
XII Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników odbywają się w ten weekend podczas targów Poznań Motor Show. W piątek finaliści rywalizowali m.in. w kategorii Młody Mechanik Pojazdów Ciężarowych. Eksperci sprawdzali wiedzę teoretyczną oraz praktyczną uzdolnionej młodzieży. Okazuje się, że nawet na tym etapie stanowiło to niemałe wyzwanie. Wszystko przez to, że doboru oleju do ciężarówki nie dokonuje się według tych samych kryteriów jak w przypadku osobówki.
„W takich pojazdach są duże większe obciążenia” – tłumaczy Arkadiusz Cyran, Kierownik Zespołu Obsługi Programów Warsztatowych ORLEN Oil. „Ciężarówka pracuje w zupełnie innych warunkach niż auto osobowe. Jest to pojazd, którego używa się najczęściej w transporcie międzynarodowym. Na bardzo dużo przebiegach, więc ten olej ma szczególne znaczenie. Zwracamy uwagę też na interwały i na szereg innych aspektów, których przy doborze oleju do silników nie możemy pominąć. Między innymi na normę emisji spalin i jakość tego produktu” – podkreśla.
Dbałość o szkolenia
ORLEN Oil już od pewnego czasu aktywnie przyczynia się do podnoszenia świadomości o tematyce oleju dla aut ciężarowych. W ramach Akademii Młodego Mechanika organizowane są m.in. szkolenia w szkołach. „Pokazujemy na co zwrócić uwagę, jak nie popełnić prostych błędów przy doborze oleju silnikowego” – zwraca uwagę Arkadiusz Cyrna. „W samochodach ciężarowych olej ma zupełnie inne zadanie niż w samochodzie osobowym” – podkreśla.
W piątek wyłoniono nie tylko najlepszych młodych mechaników pojazdów ciężarowych. Rywalizowano także w kategoriach Młodych Mechanik Maszyn Rolniczych oraz Młody Lakiernik. Finalistów wspierał m.in. kierowca rajdowy Miko Marczyk. 27-letni członek ORLEN Team, który rywalizuje w Rajdowych Mistrzostwach Świata (w kategorii WRC2) zaprezentował w strefie Platinum ORLEN Oil swój wyczynowy samochód. Więcej o tej maszynie pisaliśmy tutaj.