Mały niemiecki SUV kradnie sprzedaż Toyoty
Nie jest tajemnicą, że jeśli chodzi o miejskiego SUV-a Toyoty, to trudno o konkurencyjną propozycję. Jeszcze w kwietniu Yaris Cross utrzymywał przewagę w Europie nad niemieckim rywalem. Teraz VW T-Roc zamienił deficyt sprzedaży w stosunku do Toyoty Yaris Cross wynoszący 372 jednostki na zdecydowaną przewagę wynoszącą 4508 sztuk.
Maj to zdecydowanie zwycięski miesiąc dla modelu T-Roc w Europie. Wstępne dane Dataforce , które obrazują 96% sprzedaży w Unii Europejskiej, krajach EFTA (Szwajcaria, Islandia, Liechtenstein i Norwegia) oraz Wielkiej Brytanii to potwierdzają.
Segment małych SUV-ów zdecydowanie dominuje i jest najbardziej popularny w Europie. Drugą najpopularniejszą kategorią są kompaktowe SUV-y. W pierwszych czterech miesiącach roku model VW Tiguan świetnie się spisał i uplasował się na drugim miejscu za Nissanem Qashqai. Jednak w maju niemiecki SUV wspiął się na szczyt w swojej klasie, wyprzedzając Qashqai. Ten jednak pozostawił w tyle chętnie kupowane w Polsce Kia Sportage.
W maju różnica między 1. a 3. miejscem w segmencie wzrosła do 5407 sztuk, przy czym VW Tiguan miał 2144 przewagę w sprzedaży nad Sportage.
Volvo ma więcej niż jeden powód do zadowolenia
Dane Dataforce, stanowią wielki powód do zadowolenia szwedzkiego producenta Volvo należącego obecnie do koncernu Geely. SUV-y Volvo odniosły potrójne zwycięstwo w europejskich segmentach premium na podstawie sprzedaży w ciągu pięciu miesięcy.
SUV XC40 dzierży zwycięską kartę nad BMW X1 pod względem sprzedaży. Liczbą 4700 sztuk wygrywa w segmencie kompaktowych SUV-ów premium do maja. Volvo XC60 zdobywa podium przewagą 3993 egzemplarzy nad Mercedes-Benz GLC. Tym samym jest europejskim liderem w segmencie średniej wielkości premium.
Ponadto w pełni elektryczny mały EX30 wyprzedził Mini z 1029 egzemplarzami sprzedanych egzemplarzu modelu. Volvo zatem cieszy się także z podium w segmencie małych samochodów premium.
Pojazdy elektryczne nadal ze spadkiem zainteresowania
Nie da się ukryć, że sprzedaż samochodów nadal pozostaje poza oczekiwaniami. „Hamulec” w sprzedaży pojazdów elektrycznych nadal trzymał w maju. W ujęciu miesięcznym odnotowano spadek sprzedaży o 11%.
Biorąc pod uwagę pierwsze pięć miesięcy roku, to jak wynika z analizy Dataforce, całkowita sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrosła, ale zaledwie o 2,4%. Największym wygranym w tej kategorii jest Tesla Model Y. Elektryczny SUV był najlepiej sprzedającym się modelem w Europie w tym popularnym segmencie.