Rankingi sprzedaży żegnają benzynę i diesla. Dacia nie jest numerem jeden - to tego modelu chcą teraz kierowcy w garażach

Rankingi sprzedaży samochodów pokazały, że kierowcy potrafią zaskoczyć producentów. To, co najchętniej kupują, nie ma nic wspólnego z dieslem, czy benzyną. To spore zaskoczenie, tak jak i fakt, że Dacia nie jest już numerem jeden. Zajmuje kolejną, drugą pozycję.

dacia-sandero-stepway
Podaj dalej

Ranking Yato Dynamics pokazuje, że kierowcy żegnają się już dziś z dieselem i benzyną

Kto jest teraz liderem słupków sprzedażowych i jaki model pokochali kierowcy? Według firmy konsultingowej Jato Dynamics, w pierwszej połowie 2023 r. Liderem został nie kto inny, jak samochód w 100% elektryczny. Nosi dumne logo Tesli i nazywa się Model Y. To na jego punkcie kierowcy w Europie teraz szaleją. Łącznie we wspomnianym okresie sprzedano 136 564 egzemplarzy Modelu Y. To o 204% więcej niż w ubiegłym roku.

Elektryczny samochód amerykańskiej firmy idzie ostro do przodu, wypierając nawet sprzedażowy hit Dacii – Sandero. Ta zajęła dopiero drugą pozycję ze 123 408 sprzedanych egzemplarzy. To i tak świetny wynik, bo to więcej o 27% niż w ubiegłym roku.

Trzecie na podium należy do Volkswagena T-Roc. Sprzedano 111 692 egzemplarzy – o 29% więcej w stosunku do ubiegłego roku.

tesla model Y top dla kierowcy w europie
foto: Tesla Poland

Nie tylko Tesla ma powody do zadowolenia

Wydaje się, że popularność, jaką zyskała Tesla Model Y jest nie do zatrzymania. To niekwestionowany lider wśród samochodów elektrycznych w Europie. Przynajmniej w pierwszej połowie tego roku.

W tyle pozostawił Model 3 (42 588 sztuk) ze wzrostem kupujących o 6%, czy Volkswagena ID.4. Ten odnotował 41 672 rejestracji, czyli więcej o 82% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Co oznacza, że nie tylko Tesla ma powody do zadowolenia.

Warto wiedzieć, że Skoda Octavia odnotowała imponujący wzrost chętnych na ten model. Sprzedano 82 297 sztuk, to imponujące 77% więcej. Wzrost sprzedaży o 54% odnotował także Volkswagen Tiguan (74 288 egz.). Toyota Yaris nie odjechała daleko od niego i taż może cieszyć się z wyników. Sprzedani 96 214 samochodów czym odnotowała wzrost o 48%. Co z popularnymi hybrydami typu plug-in ?

Te również odnotowały zwyżki poziomu sprzedaży. Ilość samochodów zarejestrowanych z tym napędem w pierwszej połowie to 486 551 egzemplarzy. Forda Kuga sprzedano w liczbie 26 428 (+11%), Volvo XC60 odnotował sprzedaż na poziomie 20 923 egzemplarzy (+50%). Ponadto imponujący wzrost zainteresowanych o 89% odnotował Lynk & Co 01. Sprzedano 16 976 egzemplarzy tego modelu.

ciąg dalszy publikacji pod grafiką

volkswagen id4 top aut dla kierowcy yato dynamics
Volkswagen ID.4, foto. VW Polska

Unia ma wpływ na to, co kierowcy kupują w salonach

Daje się zauważyć, że rynek samochodów elektrycznych przeżywa boom. Kierowcy coraz chętniej na takie się decydują w Europie. W okresie od stycznia do czerwca zarejestrowano 6,56 mln sztuk. To więcej o 17% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Nie jest jednak tajemnicą, że wyniki nadal mają się nijak do tych sprzed pandemii. Daleko im do poziomu z lat 2018-2019. Sprzedaż rośnie, ale bardzo powoli. Przemysł motoryzacyjny wciąż napotyka problemy z łańcuchem dostaw. Unia niewątpliwie ma wpływ na wybory kierowców. Dzięki przepisom, które zobowiązują unijne kraje do umieszczania punktów ładowania co najwyżej, co 60 kilometrów na głównych trasach przed 2026 rokiem jest szansa, że główny problem- zasięgu nie będzie już odstraszał kierowców. CZYTAJ TAKŻE: Dacia znów ma sprzedażowy hit. Taki SUV to efekt doskonałej pracy budżetowej marki – rywale tego nie oferują

Przeczytaj również