Jeśli spojrzymy do katalogu Volkswagena Golfa GTI i GTD, zobaczymy niemal te same silniki, które montowane będą w najnowszej Skodzie Octavia RS. Najszybsza wersja czeskiego klasyka może być wyposażona w 2-litrowy silnik TSI o mocy 245 KM i momencie obrotowym w postaci 370 Nm.
Wersja benzynowa dostępna wyłącznie w wersji z napędem na przednie koła może być skonfigurowana zarówno z 6-biegowym manualem, jak i opcjonalną 7-stopniową skrzynią DSG. Jeśli zaś chodzi o osiągi, sprint od 0 do 100 km/h zajmie tej wersji 6,7 sekundy. Maksymalna prędkość wciąż pozostanie ograniczona do 250 km/h.
Chodzi ci po głowie Diesel? Nie ma problemu!
Jeśli wolisz pod maską swojej Octavii znaleźć silnik wysokoprężny, możesz skusić się na jednostkę 2.0 TDI o mocy 200 KM i momencie obrotowym 400 Nm. Oznacza to, że najnowsza Octavia RS z silnikiem Diesla będzie najmocniejszą w historii z jednostką TDI.
Samochód standardowo wyposażony będzie w układ FWD, ale klienci mogą zdecydować się na droższą konfigurację z napędem na cztery koła. To pozwoli nam na osiągnięcie pierwszej setki w 6,8 sekundy i maksymalną prędkość 243 km/h. Diesel nie będzie jednak dostępny w wersji z manualną skrzynią biegów.
Wspólny mianownik
Wszystkie wersje Octavii RS (niezależnie od silnika i wyposażenia) sprzedawane będą z progresywnym układem kierowniczym. Będzie też sportowe zawieszenie i wielowahaczowy zawias z tyłu. Modele benzynowe i wysokoprężne będą niższe o 15 mm od standardowych.
Za dodatkową opłatą, będziemy mogli doposażyć swój samochód w elektronicznie regulowane zawieszenie (Dynamic Chassis Control). W przypadku wariantu TSI, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu jest wyposażony w mokre sprzęgło wielopłytkowe.
Szczyt łańcucha pokarmowego
Modele RS są oczywiście najbogatszymi Octaviami, więc cyfrowy zestaw wskaźników i większy ekran multimediów nie powinien nikogo dziwić. Ponadto, samochody zostaną wyposażone w środkową poduszkę powietrzną (pierwszy raz w Skodzie). Znajdziemy też specyficzne 18- i 19-calowe felgi, ekskluzywne światła przeciwmgielne LED i czarne akcenty na zewnątrz.
Bardziej agresywne zderzaki, podwójne końcówki wydechu i tylny spojler to także sprawa zarezerwowana dla modeli RS. We wnętrzu znajdziemy nieco Alcantary i dodatków z włókna węglowego. Fotele możemy natomiast wyposażyć dodatkowo w funkcje masażu.
Po tym, jak Skoda wprowadziła już na rynek modele RS, Scout i G-TEC, jedynym członkiem, którego brakuje w składzie, jest ekskluzywna wersja Laurin & Klement. Wszystko wskazuje na to, że najbogatsza wersja pojawi się jednak w późniejszym cyklu życia Octavii.