Skoda z hattrickiem
Skoda zaprezentowała trzecią generację Octavii Scout. Wszystko wskazuje na to, że podwyższone kombi będzie miało szanse zwojować rynek, zrzucając z piedestału chętnie kupowane SUV-y.
Nowa Octavia Scout bazuje na Octavii czwartej generacji, jednak otrzymała mnóstwo sprzętu, który poprawia jej praktyczność.
W standardzie klienci otrzymają pakiet Rough-Road, dzięki któremu ochronimy podwozie. Ponadto, wysokość jazdy została podniesiona o 15 mm. Na samochodzie znajdziemy także dodatkowe listwy ochronne na nadkolach, bocznych progach i dolnych częściach drzwi.
Diesel mocniejszy niż kiedykolwiek wcześniej
W Octavii Scout zadebiutuje poprawiony 2-litrowy, czterocylindrowy silnik Diesla. Jednostka będzie generować 200 KM i dysponować momentem obrotowym w postaci 400 Nm. To najmocniejszy silnik Diesla w historii tego modelu. Samochód w standardzie napędzany będzie na wszystkie cztery koła, a moc przenoszona będzie za pomocą 7-stopniowej automatycznej skrzyni biegów.
Do oferty trafi także 1,5-litrowa turbodoładowana jednostka benzynowa. Czterocylindrowiec otrzyma technologię mild hybrid i tę samą skrzynię biegów. Klienci będą mogli skorzystać także z silnika Diesla o mocy 115 KM i benzyny bez dodatku elektrycznego.
Nowa Skoda Octavia Scout jest dłuższa o 16 mm i szersza o 15 mm względem swojego poprzednika. Kombi osiąga więc długość 4703 mm i szerokość 1839 mm. W bagażniku otrzymamy 640 litrów pojemności – o 30 więcej od poprzednika.
Skoda Octavia Scout pojawi się w salonach na 18-calowych felgach, jednak za dopłatą będziemy mogli wybrać felgi o rozmiarze 19 cali. W Skodzie Octavia Scout zadebiutują całkiem nowe matrycowe reflektory LED.