Benzyna? Diesel? Octavia celuje w CNG
Nowa Octavia G-TEC technicznie jest również hybrydą, ponieważ wykorzystuje 9-litrowy bak paliwa. Ponadto, w samochodzie zainstalowano trzy zbiorniki CNG w podwoziu, które magazynują łącznie 17,33 kg gazu ziemnego. Samochód trafi na rynek w całej Europie już tej jesieni.
Samochód napędzany jest 1,5-litrową jednostką TSI, która zapewnia moc 130 KM. Spalanie mierzone w kilogramach wynosi od 3,4 do 3,6 na 100 kilometrów w trybie CNG. W trybie wyłącznie benzynowym samochód spali 4,6 litra na 100 kilometrów. Przy cenach gazu ziemnego oznacza to, że samochód będzie znacznie bardziej oszczędny od zwykłej benzyny czy Diesla.
9 litrów benzyny w zupełności wystarczy
Oznacza to, że korzystając tylko z benzyny znajdującej się w 9-litrowym zbiorniku Octavia G-TEC może pokonać kolejne 190 kilometrów. Daje to łączny zasięg 700 kilometrów. Przełączanie między trybem CNG, a benzyną, odbywa się automatycznie, bez konieczności wykonywania jakichkolwiek czynności przez kierowcę.
Octavia G-TEC korzysta jednak również z benzyny – w chwili, gdy silnik jest uruchamiany po uzupełnieniu gazu ziemnego, lub gdy temperatura jest niższa niż -10 stopni Celsjusza. Zrobi to również w chwili, gdy zbiorniki gazu będą na tyle puste, że ciśnienie spadnie poniżej 11 barów.
Nowa Skoda Octavia RS iV otrzyma 1,4-litrowy benzynowy silnik o łącznej mocy 245 KM
Jeśli zaś chodzi o praktyczność. W hatchbacku pojemność bagażnika Octavii G-TEC wyniesie 455 litrów, natomiast w kombi otrzymamy bardzo satysfakcjonujące 495 litrów. I to wszystko mimo zbiornika CNG.