Volkswagen Passat w najlepszej wersji za jedyne 46 600 zł. Ma pełny wypas i 190-konnego Diesla

Volkswagen Passat to prawdziwa ikona motoryzacji, której nie trzeba przedstawiać chyba nikomu. Samochód na dobre zagościł w polskim krajobrazie od generacji B5, a kierowcy w naszym kraju pokochali właściwie także każdą kolejną. Wraz z nadejściem najnowszej wersji B9 to może się jednak nieco pozmieniać. Czy to ostatni moment, aby kupić fajnego, tradycyjnego Passata za niewielkie pieniądze?

volkswagen-passat-alltrack-uzywany
Podaj dalej

Volkswagen Passat – legenda bez końca?

volkswagen-passat-alltrack-uzywany
fot. Volkswagen

Choć Volkswagen Passat to legenda, nie oznacza to, że każda jego wersja jest z automatu popularna. I to nawet jeśli mówimy o kombi z silnikiem 2.0 TDI pod maską. To jednak pewien paradoks. Dużo droższa oryginalnie wersja AllTrack generacji B8 może być dzisiaj dużo lepszym wyborem na rynku aut używanych niż standardowy projekt. Wszystko za sprawą niewielkiego zainteresowania i dość dużego spadku wartości. Passata AllTrack można kupić dziś za naprawę dobre pieniądze. 

Ponadto, wydaje się to być dobry moment na chociażby rozważenie zakupu Passata poprzedniej generacji. Piszemy poprzedniej, ponieważ Volkswagen w rzeczywistości zaprezentował i wprowadził już na rynek najnowszą generację B9. Nie widać jej jednak szczególnie dużo na drogach, wydaje się też, że zainteresowanie klientów nie będzie tak duże jak kiedyś. I to nawet mimo faktu, że Volkswagen wciąż utrzymał silnik wysokoprężny. Samochód wyglądem przypomina jednak chyba trochę za bardzo samochód elektryczny, a jego ceny zaczynają się od 200 000 złotych. 

Co więcej, będzie to z pewnością ostatnia generacja Volkswagena Passata z Dieslem pod maską. Za kilka lat samochód będzie więc powoli stawał się gatunkiem wymierającym. Dlatego też, jeśli nie stać nas na zakup nowego z salonu, albo po prostu nie chcemy wydawać 200 000 złotych na Passata, warto zerknąć na rynek aut używanych. 

volkswagen-passat-alltrack-uzywany
fot. Volkswagen

Wersja AllTrack będzie zyskiwać na popularności

Jeśli więc nie chcesz kupować najnowszego, dosyć kontrowersyjnego Passata, najlepiej sięgnąć po B8. A jeśli po B8, warto rozważyć wersję AllTrack. Początkowo nie zyskała ona dużej popularności, ale prawdopodobnie tylko z powodu wyższej ceny zakupu. Samochód był wyceniony na kilkadziesiąt tysięcy złotych więcej, niż w przypadku standardowego B8. Na rynku aut używanych ich ceny zaczynają się jednak już od około 46 000 złotych. 

Takie pieniądze wydają się być rozsądne. Tym bardziej, że mówimy o 190-konnym silniku pod maską i bardzo wysokim wyposażeniu. AllTrack postrzegany był jako flagowe wyposażenie. Musimy jednak liczyć się z nieco wyższymi przebiegami. Patrząc na dane, Passat może pochwalić się niezawodnością na poziomie 92,1%, co plasuje go bardzo wysoko. 

Jednego z używanych AllTracków sprawdzili dziennikarze z niemieckiego portalu Auto Bild. Nie odkryli żadnego znaczącego problemu, a ich egzemplarz pochodził z 2018 roku i miał prawie 157 000 kilometrów przebiegu. Nawet wnętrze nie miało większych oznak użytkowania. Ich wersja była wystawiona na sprzedaż za 22 289 euro, czyli około 95 000 złotych. To wciąż akceptowalna suma za samochód, który niejako wciąż stanowi wizualnie najnowszą generację. Za samochody z większym przebiegiem zapłacimy jednak dużo, dużo mniej. 

volkswagen-passat-alltrack-uzywany
fot. Volkswagen

Przeczytaj również