Kompaktowy SUV jest teraz znacznie lepszy
Wydaje się, że producent znacznie ulepszył pojazd, który na początek trafia na chiński rynek w wersji elektrycznej. Nowy globalny SUV marki MG zarówno pod względem wyglądu, jak i wyposażenia jest modny i oferuje wysoki poziom komfortu podróżowania.
Nowy ES5 wyposażony w wysokiej klasy platformę SAIC „Nebula”może się teraz pochwalić większą wydajnością, mniejszym promieniem skrętu i możliwością zawracania na wąskich drogach.
Pięciowahaczowe zawieszenie tylne zapewnia lepszą jakość tłumienia drgań. Stosunek obciążenia przedniej i tylnej osi jest bliski 50:50, co pozwala ES5 zachować dynamiczną równowagę na zakrętach. Tryb Comfort ma szeroki zakres możliwości adaptacji zawieszenia, co według MG zapobiega objawom choroby lokomocyjnej podczas hamowania.
Precyzyjny elektroniczny układ kierowniczy DP-EPS stabilizuje nadwozie samochodu, a system dynamicznej kontroli pokonywania zakrętów XDS pozwala na bardziej precyzyjne prowadzenie. W rezultacie ES5 podczas pokonywania zakrętów przy dużych prędkościach ma być bardziej stabilny.
Komfort obiecuje także wyposażenie kabiny ES5
Centralny ekran sterowania ma przekątną 15,6 cala i rozdzielczość 2,5 tys. pikseli. Bezprzewodowa projekcja ekranu jest łatwa i wygodna, a inteligentny system funkcji pojazdu Zebra pozwala go dowolnie konfigurować. Ponadto w kabinie znajduje się 10,25-calowy zestaw wskaźników LCD i dźwignia zmiany biegów zamontowaną za trójramienną kierownicą. W tunelu środkowym znajdziemy bezprzewodową ładowarkę i dwa miejsca na kubki.
Przestrzeń nad głową w pierwszym rzędzie wynosi 1026 mm. Pasażerowie mierzący 185 cm mogą liczyć na komfort podróżowania. Przestrzeń w tylnym rzędzie wynosi 997 mm i zapewnia wygodę dla nóg i kolan pasażerów. Duży panoramiczny dach o powierzchni 1,19 m² wyposażono w osłony przeciwsłoneczne. Współczynnik izolacji UV sięga 99,93%. Kabina poza tym, że wygodna jest także estetyczna. Uwagę przykuwają świetnie zaprojektowane ukryte nawiewy powietrza. Stylistyka jest zależna od wersji wyposażenia.
Za inteligentny mózg nowego ES5 odpowiada procesor AI Horizon Journey 3. Zapewnia wysoką wydajność i niskie zużycie energii pojazdu, ale może także zaoferować szybkie i inteligentne wspomaganie prowadzenia w różnych warunkach drogowych. W związku z tym wysokiej klasy MG Pilot 2.0 z 8 inteligentnymi asystentami, znacznie ułatwi jazdę i pomoże bezpiecznie dotrzeć do celu. Porozmawiajmy zatem o cenach nowego MG ES5 EV.
Najtańszy elektryczny kompaktowy SUV ES5 to wydatek niecałych 66 000 zł
Jak wspominaliśmy we wcześniejszej publikacji zapowiadającej pojawienie się MG ES5 EV, producent oferuje kompaktowego SUV-a w dwóch opcjach baterii LFP: 49,1 kWh i 62,2 kWh. Obie pochodzą od firmy CATL. Podstawowa wersja ES5 ma moc 125-kW (168 KM/250 Nm). W zależności od wariantu, a jest ich pięć, pojazd oferuje zasięgi CLTC: 425, 515 i 525 km.
Nie jest tajemnicą, że MG ostatnio nieco spowolniło ze sprzedażą, więc nie dziwi fakt, że na początek zaoferowało niezły rabat. Ograniczona czasowo oferta obejmuje zniżkę w wysokości 10 000 juanów (ok. 5600 zł) na każdy poziom wyposażenia ES5. Oprócz tego klienci w Chinach mogą liczyć na dopłatę do wymiany na nowszy model w tej samej wysokości. W sumie mogą więc zaoszczędzić 20 000 juanów.
MG ES5 występuje w pięciu konfiguracjach do wyboru:
425 Pro – 116 900 juanów (65 828 zł),
515 Pro – 126 900 juanów (71 459 zł),
425 Plus – 126 900 juanów (71 459 zł),
515 Plus – 136 900 juanów (77 091 zł).
Najdroższa wersja z systemem inteligentnej jazdy 525 Max kosztuje 146 900 juanów (82 722 zł).
MG Motor teraz jako marka globalna musi być konkurencyjne cenowo
Wiadomo, że byłe brytyjskie MG ma mocnego rywala w postaci chińskiego BYD. Nowe ES5 to odpowiedź na model konkurenta Atto 3, który już zadomowił się także w wielu europejskich salonach.
Nowy, kompaktowy SUV MG ma potencjał do tego, by trafić za granicę. Dzięki imponującym opcjom zasięgu, nowoczesnemu wzornictwu i konkurencyjnym cenom ES5 ma wszystko, by przyciągnąć szeroką gamę klientów poszukujących praktycznego i ekologicznego SUV-a.
źródło: SAICMG, Autohome
Copyright © WRC Media. Redakcja zastrzega wykorzystywanie niniejszej treści w zewnętrznych publikacjach, bez podania źródła (link do artykułu). Takie działanie będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.