Ten SUV to teraz sprzedażowy hit marki. Ma wszystko w standardzie, stawia na luksus i spala tyle co nic

Wiadomo, że trend sprzedażowy modeli typu SUV jeszcze trwa, więc wielu producentów takie klientom oferuje. Japońska marka też ma taki samochód. Od półtora roku oferuje go w salonach, a od kilku miesięcy znajduje się na liście chętnie kupowanych przez kierowców. Jest ku temu powód – ten samochód ma wszystko, czego kierowca potrzebuje i nie jest Dacią.

2022_mazda_cx-60 suv
Podaj dalej

Ten SUV to jeden z najbardziej ekskluzywnych modeli Mazdy

W katalogu Mazdy jest elegancki SUV, to CX-60. To największy model tego typu oferowany przez Japończyków. Mierzy 4745 mm długości, 1680 mm wysokości i 1890 mm szerokości. Jego bagażnik po powiększeniu jest w stanie pomieścić aż 1726 litrów bagażu. Kierowcy nie zabraknie więc miejsca, gdy przyjdzie jechać np. na wakacje.

Najchętniej wybierana opcja w Europie to ta hybrydowa. To dlatego, że w wielu krajach na taką oferuje się rządowe dopłaty. Biorąc pod uwagę dodatkowe promocje i rabaty od producenta nie dziwi, że kierowcy tę najczęściej biorą pod uwagę. W standardzie otrzymują wszystko to im potrzebne, a na dodatek zapotrzebowanie na paliwo nie pożera ich budżetów.

mazda suv cx60
Fot.Mazda

W wersji hybrydowej typu plug-in SUV rozwija moc 327 KM

Porozmawiajmy teraz o szczegółach. Mazda CX-60 w Polsce oferowana jest w dwóch wersjach. To hybryda typu plug-in oraz z silnikiem diesla. Ze względu na nadchodzące zmiany w mobilności tańszą opcję spalinową wybierają ci, którzy stawiają na kilkuletni leasing.

Taki samochód można mieć wówczas za 224 900 zł. To oczywiście bez rabatów i ofert specjalnych jakie producent oferuje do 31 sierpnia. Cena wersji hybrydowej startuje z poziomu 261 900 zł. Ta również nie uwzględnia obecnej promocji. Czy to dużo? Rywale z półki premium, do której aspiruje Mazda CX-60 pozostają w tych samych granicach. Japończycy zaś oferują świetne materiały i bardzo eleganckie wykończenie, za które dopłacać nie trzeba.

Hybryda plug-in ma 2,5-litrowy silnik benzynowy Skyactiv-G i silnik elektryczny, które razem zapewniają 327 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Ma również ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów i inteligentny napęd na wszystkie koła. W standardzie. Takie połączenie według producenta to zużycie 1,5 litra paliwa przy w pełni naładowanym akumulatorze. Pozwala to na przejechanie do 63 km w trybie 100% elektrycznym. Japończycy zadbali także o moc, bo SUV osiąga 200 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,8 sekundy.

2022_mazda_cx-60 suv
Fot.Mazda

Na koniec omówimy standardowe wyposażenie

Mazda CX-60 oferuje cztery opcje wykończenia: Premiï-Line, Exclusive -Line, Homura i Takumi. W tej najbardziej podstawowej Prime-Line kierowca ma do dyspozycji długą listę wyposażenia standardowego, a są na niej między innymi:

18-calowe felgi aluminiowe
Tapicerka z czarnej tkaniny
Alarm antywłamaniowy z czujnikiem włamania
Bezprzewodowe Apple CarPlay / Android Auto
Monitorowanie martwego pola (BSM) z czujnikiem ruchu z tyłu (RCTA) i funkcją wspomagania wysiadania
Zaawansowany cyfrowy pulpit nawigacyjny o przekątnej 12,3 cala (Digital Cockpit)
Reflektory LED ze spryskiwaczami
Lusterka zewnętrzne elektrycznie składane i podgrzewane
Tylny czujnik parkowania
System nawigacji Mazda
Automatyczna klimatyzacja
Tempomat

Czytaj także: Kierowcy seniorzy masowo to teraz zgłaszają. Zamiast na leki wydają pieniądze na mandaty

Przeczytaj również