Nowy luksusowy SUV żegna przestarzałą stylistykę
Nowa generacja SUV-a otrzymała nowy bardziej nowoczesny wygląd, nowe wymiary nadwozia i większy rozstaw osi. Jeśli chodzi o wymiary to długość, szerokość i wysokość Cadillaca XT5 wynoszą odpowiednio 4888/1957/1694 (1698) mm, a rozstaw osi wynosi 2863 mm. Dla porównania w poprzednim modelu wynoszą one 4813/1903/1686 mm, a rozstaw osi 2857 mm.
Nowy Cadillac XT5 ma bardziej technologiczny wygląd. Charakterystyczny przedni grill w kształcie tarczy połączono z ostrzejszymi, dzielonymi reflektorami po obu stronach. to nie tylko podkreśla mocny kształt przodu, ale także potęguje wrażenie wizualne szerokości pojazdu. Liczne wypukłe żebra na pokrywie komory silnika również podkreślają muskulaturę SUV-a.
Z boku pojazdu nadal widzimy prostą linię talii Cadillaca, z lekko uniesionymi brwiami przednich i tylnych kół, podkreślające sportowe cechy. Wrażenia dopełniają opony w rozmiarze 265/45 R21 i czerwone sześciotłoczkowe zaciski hamulcowe Brembo z przodu.
Zestaw reflektorów matrycowych z przodu składa się z 9 soczewek i 300 koralików świetlnych LED. Tył samochodu nawiązuje do przodu. Zawiera jednak bardziej smukłą grupę świateł, które łączy centralna chromowaną listwa ozdobna. Tarczowy kształt obszaru tablicy rejestracyjnej sprawiają, że Cadillac XT5 wypada efektowniej wizualnie z tej strony, gdzie atrybuty sportowe podkreśla dodatkowo układ wydechowy z dwoma wylotami po obu stronach. Tabliczki znamionowe „AWD” i „SAIC-GM” zostały przeniesione z tylnej części obudowy na bok tylnych świateł.
Nowy Cadillac XT5 jest teraz bardziej technologiczny
Jeśli chodzi o wnętrze, to nowy Cadillac XT5 jest bardziej wyrafinowany. Wykonano je ze skóry, metalu i drewna. Duży, stojący zakrzywiony ekran o przekątnej 33 cali i rozdzielczości 9K poprawia efekt wizualny i podkreśla obecność technologii. Trójramienną kierownicę wyposażono w fizyczne przyciski i przyciski dotykowe.
Fotele w samochodzie obszyte skórą nadal mają ten sam szeroki kształt na wzór dużej amerykańskiej sofy. Oparcie siedzenia ma kształt dzielonych splotów, dzięki czemu ich wygląd jest bardziej wyrafinowany. Elektryczne przyciski regulacji siedzeń zintegrowano z panelami drzwi. Przednie siedzenia otrzymają funkcje ogrzewania, wentylacji, masażu i pamięci ustawień. Jeśli chodzi o ogrzewanie siedzeń z przodu, to jak widzimy na zdjęciach ogrzewanie oparcia uruchamia się oddzielnym przyciskiem, co jest bardzo dobrze przemyślane. Przyciskiem uruchamia się także ogrzewanie siedzeń z tyłu.
Cadillac XT5 wyposażono ponadto w oświetlenie otoczenia, system audio marki AKG, a pojemność bagażnika wynosi 653 l.
Jeśli chodzi o moc, SUV jest wyposażony w turbodoładowany silnik 2,0 T i układ łagodnej hybrydy 48 V. Generują moc maksymalną 174 kW i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Samochód otrzyma skrzynię biegów 9AT i nadal będzie dostępny do wyboru w wersjach z napędem na dwa i cztery koła.
Podsumowując, nowy Cadillac XT5 2025 nie tylko kończy z przestarzałą stylistyką, ale oferuje także lepsze wrażenia z jazdy. Większy rozstaw osi nie tylko poprawia stabilność jazdy, ale także zwiększa przestrzeń boczną wewnątrz samochodu. Prześwit zwiększony o 14 mm w połączeniu z nowo ulepszonym podwoziem Hummingbird, pozwoli XT5 dostosować się do trudniejszych warunków drogowych.
Nie jest tajemnicą, że Cadillac ma nadal dużą siłę, jeśli chodzi o konkurencyjność na rynku chińskim i ma wielu klientów. Jak nowe ulepszenia przeniosą się na wyniki sprzedaży? Wszystko zależy od ceny zakupu i pierwszych wrażeń z jazdy.