Volkswagen Phaeton 3.0 TDI z przebiegiem "do skręcenia" na sprzedaż. Ma wszystko i jest śmiesznie tani! [ZDJĘCIA]

Volkswagen Phaeton 3.0 TDI z przebiegiem "do skręcenia" na sprzedaż. Ma wszystko i jest śmiesznie tani! [ZDJĘCIA]

volkswagen-phaeton-duzy-przebieg

Podaj dalej

Często piszemy o samochodach z rekordowo dużymi przebiegami – raz jest to Skoda Fabia z nalotem ponad 600 000 km, a raz Peugeot RCZ, którym ktoś kilkukrotnie okrążył ziemię. Tym razem na aukcji pojawił się kultowy Volkswagen Phaeton z przebiegiem 576 000 kilometrów. W Polsce na pewno ktoś skręciłby go na 200 000 km, a i tak nikt by się nie zorientował… Jego cena jest kusząca, ale czy napewno warto?

Volkswagen stracił na tym modelu fortunę

volkswagen-phaeton-duzy-przebieg-2

Ten Volkswagen Phaeton może być prawdziwym klejnotem w koronie samochodów z ogromnymi przebiegami. Jak ten słynnie zaprojektowany samochód poradził sobie z przebiegiem ponad pół miliona kilometrów? To pokazuje tylko, że nie warto bać się samochodów z dużym przebiegiem i może warto kupić taki z rzeczywistym, a nie skręconym do 200 000 km?

Luksusowy sedan był ostatnim projektem nieżyjącego już Ferdinanda Piecha, ówczesnego prezesa VW. Podobno Piech nalegał, aby zespół trzymał się 10 parametrów, które sam wymyślił. Podobno były one tak wymagające, że początkowo Volkswagen uznał za niemożliwe spełnienie ich wszystkich. Spośród nich powszechnie znane są jednak tylko dwa. 

Najczęściej cytowanym jest zdolność klimatyzacji do utrzymywania w kabinie temperatury 21 stopni Celsjusza podczas jazdy z prędkością 300 km/h przy 50-stopniowym upale. Nie żeby jakikolwiek Phaeton mógł tak szybko podróżować – najszybsze były ograniczone do 250 km/h. 

volkswagen-phaeton-duzy-przebieg-2

Pod maską Diesel V6

W procesie rozwoju zgłoszono 100 patentów specjalnie dla Phaetona. Ten Volkswagen różnił się od wszystkich swoich braci, ale miał złe logo, aby odnieść sukces na rynku luksusowych limuzyn. VW chciał sprzedawać 20 000 egzemplarzy rocznie, ale ostatecznie musiał zadowolić się 1/4 tej liczby. Firma straciła na tym samochodzie ogromną sumę pieniędzy, podobnie jak każdy inny, który zapłacił za niego gotówką. Phaeton miał niespotykaną dotąd utratę wartości. 

Kupujący mogą teraz skorzystać z tej utraty – nawet najbardziej wymyślne Phaetony kosztują ułamek pierwotnej ceny. Na przykład ten egzemplarz kosztuje zaledwie 13 000 zł. Wydaje się, że jest w całkiem niezłym stanie, biorąc pod uwagę wysoki przebieg. Wygląda na to, że szare skórzane fotele nie mają nawet większego zużycia.

volkswagen-phaeton-duzy-przebieg-2 

Jeśli chodzi o to, jak dobrym pomysłem jest zakup Phaetona w ogóle, a już o takich przebiegach nie wspominając… Z jednej strony to bardzo skomplikowane samochody i nie wszystkie elementy były długowieczne. W pewnym momencie na pewno będziesz musiał coś wymienić, a naprawa nie będzie tania. 

Ten konkretny egzemplarz to model po faceliftingu, a pod maską ma fajny, prosty silnik typu Diesel V6. Do końca badania technicznego został tylko miesiąc, ale ostatni przegląd przeszedł śpiewająco. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News