Niemiecki super-sedan za śmieszne pieniądze - nowy kosztował ponad 1 mln zł! Ma mały przebieg i V-max 311 km/h [ZDJĘCIA]

Niemiecki super-sedan za śmieszne pieniądze - nowy kosztował ponad 1 mln zł! Ma mały przebieg i V-max 311 km/h [ZDJĘCIA]

bmw-alpina-b7

Podaj dalej

Tego samochodu nie spotkacie zbyt często na rynku aut używanych. Ten konkretny egzemplarz ma minimalny przebieg i kosztuje tyle, co nowa Skoda Octavia. A pod maską skrywa potężny silnik BMW V8 i rozpędza się bez większego problemu do 311 km/h. Marzenie! 

To BMW to szczyt marzeń

bmw-alpina-b7

Niemiecki super sedan jest absolutnym szczytem jeśli chodzi o technikę. Choć nigdy na rynku nie pojawiło się prawowite BMW M7 – Alpina wzięła sprawy w swej ręce, produkując model B7. Jest co prawda wersja M760Li, ale B7 to prawdziwe marzenie entuzjastów. 

BMW postawiło w tym modelu na moc i szlachetność silnika V12. Według Alpiny silnik ten jest jednak zbyt ciężki. Tuner postawił więc na dwukrotnie doładowaną jednostkę V8. Choć mało kto może pozwolić sobie na taki samochód prosto z salonu, to jeśli chodzi o używkę sytuacja wygląda już dużo bardziej obiecująco. 

bmw-alpina-b7-3

Samochód, o którym dziś mówimy, to Alpina B7 generacji E65. Podstawowa konstrukcja tego samochodu została zaprojektowana przez Chrisa Bangle’a i nie została zbyt ciepło przyjęta. Są jednak ludzie, którym ten samochód bardzo się podoba, a Alpina zamieniła dziwną klapę bagażnika w spojler. Wynik wygląda co najmniej interesująco, da się to nawet lubić! 

Wszystko to, razem z felgami i zmodyfikowanym przodem sprawia, że mamy prawdopodobnie do czynienia z najbardziej zmodyfikowaną Alpiną jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny. Subtelne paski z logo firmy dookoła informują, że właściciel jest prawdziwym koneserem. 

Pod maską silnik V8

bmw-alpina-b7-3

Pod maską pracuje 4,4-litrowy, ośmiocylindrowy silnik BMW. Dzięki dwóm turbosprężarkom generuje moc 500 KM i dysponuje momentem w wysokości 700 Nm. Ta dwutonowa limuzyna może rozpędzić się do 311 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje zaledwie 4,8 sekundy. 

Alpina-BMW od października 2004 roku przejechała zaledwie 60 000 kilometrów. To prawie nic dla 17-letniego samochodu. Pierwszy i jedyny właściciel tego samochodu dbał o auto i zapewnia, że jest ono w idealnym stanie. Na zdjęciach samochód wygląda bardzo dobrze, choć w niektórych miejscach nie da się ukryć, że był używany. 

PILNE: Skoda ma jeszcze większe problemy, niż mogło się wydawać. Te liczby są zatrważające! [RAPORT]

bmw-alpina-b7-3

Auto pojawiło się na sprzedaż w niemieckim Guben. Samochód kosztuje zaledwie 28 890 euro, czyli około 135 tys. złotych. Wśród nowych aut za takie pieniądze możemy kupić lepszą Octavię, która z całym szacunkiem, nie może konkurować z Alpiną B7. A taki przebieg będziecie mieć w swojej Skodzie po roku. Jako nowy samochód kosztował w 2004 roku grubo ponad milion złotych. 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News