Nowy SUV Volvo EX30 już w polskich salonach. Segment premium dostępny dla szerszego grona

Najnowszy, w pełni elektryczny SUV Volvo EX30 pojawił się już w polskich salonach szwedzkiego producenta. Dzięki swojej atrakcyjnej cenie przybliży on segment premium do szerszego grona potencjalnych klientów. I mimo iż jest to najmniejszy SUV w całym portfolio Volvo, z bardzo atrakcyjną ceną, ma wszystko, czego możemy oczekiwać od tego typu pojazdu. 

elektryczna-premiera-volvo-ex30-ex90-2
Podaj dalej

Mały SUV, wielkie możliwości – takie jest nowe Volvo EX30

Volvo EX30
fot. Volvo

Czasami pierwsze wrażenie może wprowadzać w błąd. Dlatego warto przyjrzeć się nowemu Volvo EX30 nieco bardziej dokładnie. Owszem – jest to najmniejszy SUV w gamie, ma także bardzo atrakcyjną cenę. Ale ma też mnóstwo miejsca w kabinie dzięki inteligentnym rozwiązaniom, jest także pełnoprawnym samochodem segmentu premium. A co więcej, od połowy lutego polscy klienci mogą umawiać się już na jazdy próbne, aby przekonać się o jego zaletach na własnej skórze. 

Volvo EX30 zostało zaprojektowane tak, aby spodobał się szerokiej gamie klientów. Każdy z nas ma własne preferencje, potrzeby, czy sposób w jaki korzysta z samochodu. Ten SUV ma wygodne rozmiary zarówno do jazdy miejskiej, jak i dłuższych podróży. Jest także naszpikowany inteligentną technologią i jest dostępny w różnych konfiguracjach. Mamy więc do czynienia z SUV-em z krwi i kości, choć z napędem elektrycznym. W tym przypadku jednak największy problem elektryków, czyli ich cena, schodzi na dalszy plan, bowiem EX30 ma cenę podobną do swoich odpowiedników napędzanych silnikiem spalinowym. 

Volvo EX30
fot. Volvo

Trzy rodzaje napędu dostosowane do twoich potrzeb

Volvo postanowiło wyposażyć EX30 w trzy różne rodzaje napędu elektrycznego z dwoma różnymi rodzajami baterii. To pozwoliło na atrakcyjną cenę podstawowej wersji, ale też dostosowanie rodzaju napędu do potrzeb konkretnego klienta. 

Dla kierowców spędzających większość czasu w mieście lub podróżujących na krótkie odległości, dostępna jest opcja pojedynczego silnika z baterią standardowego zasięgu LFP. Jest ona dużo bardziej opłacalna i wymaga mniejszej ilości zasobów. To idealna opcja dla kierowców nie potrzebujących maksymalnego zasięgu. 

Miejski SUV w mandaloriańskiej zbroi. Oto jak naprawdę jeździ się Volvo EX30, którego zaprojektował twórca mieczów świetlnych

Jeśli jednak często podróżujesz poza miastem i wolisz zmaksymalizować zasięg, dostępna jest także opcja pojedynczego silnika z rozszerzonym zasięgiem i akumulatorem NMC. Ten wariant wytwarza energię bardziej wydajnie niż wersja LFP, dzięki czemu na jednym ładowaniu możemy przejechać aż do 480 kilometrów. 

fot. Volvo

Ostatnia opcja to ta dla kierowców stawiających na maksymalną wydajność. Tutaj SUV operuje już na dwóch silnikach elektrycznych połączonych z akumulatorem NMC. Moc 428 koni mechanicznych przenoszona jest na wszystkie cztery koła, dzięki czemu SUV od 0 do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 3,6 sekundy. 

To, co łączy wszystkie trzy warianty, to możliwość ich szybkiego naładowania. Wariant z podwójnym silnikiem ma pojemność ładowania do 153 kW, natomiast standardowa wersja charakteryzuje się pojemnością 134 kW. Oznacza to, że baterie od 10 do 80 procent możemy naładować w nieco ponad 25 minut. 

We wnętrzu Volvo EX30 poczujesz się jak w domu 

volvo-ex30
fot. Volvo

EX30 ma na celu uczynić życie swoich przyszłych właścicieli wygodniejszym, bardziej relaksującym i po prostu przyjemniejszym. SUV wykorzystuje najnowszą technologię, a wnętrze ma odważny, choć bardzo przyjemny dla oka design. Do wyboru mamy cztery rodzaje wnętrza, a każdy z nich jest bardzo wyrazisty. 

Co ciekawe, SUV wykorzystuje we wnętrzu tylko jeden ekran, który będzie służył zarówno jako wyświetlacz instrumentów dla kierowcy, jak i centrum sterowania multimediami. Podobnie jak przy innych modelach, również tutaj Volvo współpracowało z Google, Apple, czy Qualcommem, aby oddać użytkownikom system jak najbardziej przyjazny. 

Razem z samochodem otrzymamy także dostęp do dedykowanej aplikacji na smartfony. Zawiera ona wszystkie istotne usługi związane z naszym EX30, takie jak ładowanie, znalezienie samochodu na parkingu, zamykanie, czy podgrzanie kabiny w chłodny, zimowy dzień. EX30 będzie otrzymywał także kolejne aktualizacja oprogramowania za pomocą internetu. 

fot. Volvo

SUV otrzymał także najnowszą technologię Park Pilot Assist. Obsługuje on wszystkie rodzaje miejsc parkingowych – równoległe, pod skosem, prostopadłe, czy ukośne. Nowy asystent zidentyfikuje każde dostępne miejsce parkingowe wokół ciebie. Co więcej, w nowym interfejsie 3D będziemy mogli obserwować dokładną pracę samochodu podczas parkowania. 

Przekonaj się sam – umów się na jazdę próbną 

Jim Rowan, dyrektor generalny Volvo: – W pełni elektryczne EX30 może być naszym najmniejszym SUV-em, ale to wielka sprawa dla naszych klientów i wielka sprawa dla nas, jako firmy. Lubimy mówić, że EX30 jest małe, ale potężne. Zapewnia wszystko, czego chcesz od Volvo, ale w mniejszym opakowaniu. Jak każde Volvo, jest to wyjątkowy produkt, który jest bezpieczny i zaprojektowany wokół ludzi i ich potrzeb. 

Jak wspomnieliśmy wyżej, samochody Volvo EX30 trafiły już do polskich salonów. Przy podstawowej cenie 169 900 złotych SUV stanowi naprawdę ciekawą alternatywę dla spalinowych odpowiedników. Warto przekonać się o jego właściwościach na własnej skórze. 

Przeczytaj również