Toyota czy Volkswagen? Który lepiej sprzedaje auta osobowe w Polsce? Na tym podchwytliwym pytaniu można by było wyłożyć się w Milionerach

Pytanie skonstruowane w tytule jest bardziej podchwytliwe, niż mogłoby się wydawać. No bo kto lepiej sprzedaje auta osobowe w Polsce? Toyota czy Volkswagen? Nie od dziś wiadomo, że dużą dominację na polskim rynku ma japońska marka. Jednak biorąc pod uwagę nie markę, a koncern zawierający wiele marek, to sprawa wygląda nieco inaczej.

Toyota czy Volkswagen?
Podaj dalej

Kto w 2024 r. sprzedał więcej aut? Toyota czy Volkswagen?

Jak już zostało to nadmienione, patrząc tylko na indywidualną markę wspomnianych nazw, Toyota jest bezkonkurencyjna w Polsce. Od stycznia do grudnia 2024 r. uzyskała rekordową liczbę 103 834 rejestracji (według PZPM, ale badania poszczególnych pracowni mogą się różnić). Marka Volkswagen miała o ponad 2,5 razy słabszy wynik, bo 38 404 szt. Jednak analizując, kto wydał więcej aut jako koncern, sprawa ma się inaczej.

toyota logo
Toyota to najpopularniejsza marka w Polsce, ale jako koncern nie sprzedaje najwięcej. // fot. materiały prasowe

Wszystko dlatego, że Toyota Motor Corporation na polskim rynku oprócz modeli marki Toyota, sprzedaje jeszcze tylko samochody klasy premium marki Lexus. Tymczasem Volkswagen Group ma nieco szersze portfolio brandów. Do wyników niemieckiego koncernu zlicza się rejestracji marek Volkswagen, Audi, SEAT, Cupra, Skoda, Porsche, a nawet Bentley czy Lamborghini.

Sumując rejestracje poszczególnych marek wychodzi na to, że liderem polskiego rynku jest koncern Volkswagena. Z danych opublikowanych przez analityczny blog na X – Car Indyustry Analysis (nie podano źródła danych) wynika, że w 2024 r. poszczególne brandy VW Group odnotowały wspólnie 145 698 rejestracji w Polsce. To o 13 proc. więcej niż w 2023 r. Natomiast Toyota i Lexus miały łącznie 114 421 rejestracje, co także stanowi 13-procentowy wynik.

Volkswagen ID.4
Marki koncernu Volkswagena miały wspólnie najwięcej rejestracji w Polsce licząc cały 2024 r. // fot. materiały prasowe

Zatem, gdy ktoś pyta o to, który koncern lepiej sprzedawał auta osobowe w zeszłym roku w Polsce, Toyota czy Volkswagen? Poprawna odpowiedź to Volkswagen.

Które koncerny były w czołówce polskiego rynku?

Na podium kolejny raz znalazł się koncern Hyundai Motor Company, którego wynik (63 217 szt.) tworzą rejestracje marek Kia i Hyundai. Pod tym względem jest to utrzymanie rezultatów z 2023 r. Koncernem numer 4 jest Grupa Renault (40 201 szt.), która kumuluje wyniki marek Renault i Dacia. Stellantis (Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, RAM) zajął piąte miejsce z 33 305 rejestracjami.

Hyundai i20 N Rally2 2025
Koncern Hyundaia (marki Kia i Hyundai) jest na polskim podium sprzedaży aut osobowych. // fot. Hyundai Motorsport

Poniżej progu 30 tys. rejestracji miały koncerny BMW (29 282 szt.) i Mercedes (28 572 szt.). Nie oznacza to dla nich słabego roku, zwłaszcza dla tej drugiego producenta, który odnotował 34-procentowy wzrost w Polsce. Chiński koncern Geely (14 747 szt.) zajął ósmą lokatę za sprawą rekordowego roku w Polsce marki Volvo. Czołową dziesiątkę skompletował Ford (13 869) i Mazda (10 854).

Przeczytaj również