To jedyny taki Volkswagen w całej gamie niemieckiego producenta. Wkrótce trafi na śmietnik historii

Jedyny taki Volkswagen w całym portfolio niemieckiego producenta już wkrótce odejdzie do historii. To decyzja, która podąża śladami Audi. Producent z czterema pierścieniami w logo także wycofał swoje modele bez dachu – R8 oraz A5. Główna marka wyciągnie wtyczkę z jedynego kabrioleta T-Roc w 2027 roku. Ale to nie jedyny model, który zostanie wycofany przez Niemców. 

volkswagen-t-roc-kabriolet
Podaj dalej

Jedyny taki Volkswagen skończy bez następcy

volkswagen-t-roc-kabriolet
fot. VW

Kabriolet Volkswagen T-Roc jest pośrednim następcą modelu EOS Hardtop. Samochód z elektrycznie składanym dachem produkowany jest w zakładzie w Osnabruck, który może zostać całkowicie zamknięty. Po wycofaniu tego modelu, fabryka albo przejdzie całkowitą restrukturyzację, albo zostanie sprzedana. 

Jednakże, to nie jedyny Volkswagen, którego w najbliższym czasie czeka emerytura. Dla wielu może to być zaskoczeniem, ale na rynku wciąż obecny jest Arteon w wersji kombi, która zastąpiła mniej praktycznego liftbacka. Bardziej elegancka alternatywa dla Passata, choć już nieco starzejąca się, również powstaje w fabryce w Osnabruck. Samochód ten jednak zostanie wycofany już w 2026 roku. Zwykłe wersje Arteona wyszły z rynku jeszcze w 2023 r. 

volkswagen-t-roc-kabriolet
fot. VW

Niemiecki producent kontynuuje upraszczanie swojej gamy. Efektem takich działań jest np. ograniczenie się do Passata w wersji kombi. Ale tylko na rynkach europejskich. Np. w Chinach sedan wciąż jest dla Volkswagena bardzo ważny. Musimy jednak pamiętać, że są to samochody budowane na zupełnie innych płytach podłogowych. 

Niepewna przyszłość fabryki w Osnabruck

Przez pewien czas wydawało się również, że Niemcy zdecydują się na wycofanie ze swojego portfolio modelu Polo. Miałoby to sens aby zrobić miejsce dla elektrycznego hatchbacka ID.2. Narazie jednak wydaje się, że miejskie mini z silnikiem spalinowym jest bezpieczne. Samochód spełnia normy emisji spali Euro 7, dzięki czemu będzie dla niego miejsce w portfolio VW. Bardzo możliwe, że Polo zostanie z nami aż do 2030 roku. To obecnie najmniejszy Volkswagen na rynku, po tym, jak up! wypadł już kilka ładnych lat temu.

volkswagen-t-roc-kabriolet
fot. VW

Jak wspomnieliśmy wyżej, niepewna jest wciąż przyszłość zakładu produkcyjnego w Osnabruck. Niemiecka firma będzie musiała do końca dekady zmniejszyć swoją siłę roboczą o ponad 35 000 pracowników. W ramach zmiany strategii Volkswagen przeniesie produkcję Golfa w hatchbacku i kombi do Meksyku już w 2027 roku. Możemy jednak spodziewać się, że pod koniec dekady elektryczny Golf wróci do Wolfsburga. Obecna generacja z silnikami spalinowymi powinna przetrwać aż do 2035 roku. 

Przeczytaj również