Nowy Volkswagen Passat oficjalnie zaprezentowany! Generacja B9 zrywa z tradycją [ZDJĘCIA]

Volkswagen zaprezentował oficjalnie dziewiątą generację kultowego Passata. To najlepiej sprzedający się historycznie – po Golfie – samochód z Wolfsburga. Od chwili jego powstania w 1973 roku Volkswagen dostarczył ponad 30 milionów egzemplarzy do klientów na całym świecie. Nowe B9 będzie dostępne wyłącznie jako kombi, ponieważ sedan jest oficjalnie wycofany. 

volkswagen-passat-variant-2024
Podaj dalej

Nowy Volkswagen Passat zaprezentowany w pełnej krasie

volkswagen-passat-variant-2024
fot. VW

Dzięki zmienionym podwoziom na platformie MQB Evo Passat Variant jest znacznie większy niż stary B8 w europejskiej konfiguracji. Volkswagen rozciągnął go do 4,92 m długości, co czyni go dużym o prawie 1,5 centymetra. Szerokość wzrosła o 20 mm, podczas gdy wysokość pozostała w dużej mierze niezmieniona. Jeśli chodzi o rozstaw osi, został on wydłużony o 50 mm. 

Stylistyka nowego Passata jest mocno zmieniona. Volkswagen dostosował go do wyglądu najnowszych elektrycznych modeli ID. Niedawno zauważony bez żadnego kamuflażu, ID.7 Variant wygląda odrobinę bardziej futurystycznie, ale podobieństwa są łatwe do zauważenia. Jak zwykle wygląd zewnętrzny będzie zależał od poziomu wyposażenia: Passat, Business, Elegance i R-Line. Oferowane będą felgi o średnicy do 19 cali, wraz z nowo opracowanymi reflektorami matrycowymi LED i dynamicznymi diodami LED z tyłu, gdzie zamontowano listwę świetlną.

volkswagen-passat-variant-2024
fot. VW

Wnętrze stanowi całkowite odejście od Passata B8, ponieważ VW wyeliminował większość fizycznych przycisków. Dostęp do prawie wszystkich dostępnych funkcji będziesz miał na ekranie dotykowym. Ten nawet w modelu podstawowym będzie miał przekątną 12,9 cala. Ale za dodatkową opłatą system informacyjno-rozrywkowy można powiększyć do 15 cali. W pełni cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25 cala jest standardem. Tak więc niemiecka marka żegna się ze starymi, dobrymi analogowymi tarczami, które były oferowane w odchodzącym Passacie.

Więcej miejsca w środku

volkswagen-passat-variant-2024
fot. VW

Przenosząc dźwignię zmiany biegów na kolumnę kierownicy, inżynierom udało się zwolnić przestrzeń między siedzeniami, zapewniając dodatkową przestrzeń ładunkową w tym samym stylu, co w ID.7. Kolejnym nawiązaniem do elektrycznej limuzyny jest nowy przełącznik po lewej stronie, służący do sterowania kierunkowskazami i wycieraczkami. Ale komfort z przodu można zwiększyć, wybierając nowe podgrzewane, wentylowane i masujące fotele z elektryczną regulacją w 14 kierunkach.

Ten skok wielkości, o którym wspominaliśmy wcześniej, zwiększył nie tylko przestrzeń na nogi, ale także pojemność bagażnika o 40 litrów do 690 litrów. Po złożeniu foteli wzrośnie ona do 1920 litrów, czyli o 140 litrów więcej niż poprzednim Passacie kombi. 

Benzyna, Diesel, hybryda…

volkswagen-passat-variant-2024
fot. VW

Gama silników jest obszerna i po raz pierwszy w historii Passata obejmuje jednostkę benzynową z łagodną hybrydą. Jest to technologia dezaktywacji cylindrów eTSI o pojemności 1,5 litra i mocy 150 KM. Następny w kolejności jest większy silnik 2.0 TSI o mocy 201 KM (150 kW) z napędem na przednie koła. Oraz mocniejsza konfiguracja o mocy 261 KM (195 kW) i napędzie na wszystkie koła 4Motion.

Jeśli w 2024 r. nadal będziesz chciał mieć silnik wysokoprężny, VW przygotował dla Ciebie silnik 2.0 TDI. Jest oferowany w trzech wersjach wyposażenia. 121 KM (90 kW) i 148 KM (110 kW) w modelach FWD oraz 190 KM (142 kW) z napędem na wszystkie koła. Ale wszystkie wersje benzynowe i wysokoprężne nowego Passata przenoszą moc na drogę za pośrednictwem siedmiobiegowej, dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów.

VW Passat 2024, który zadebiutuje publicznie w przyszłym tygodniu na targach IAA w Monachium, ma trafić do sprzedaży w pierwszym kwartale przyszłego roku. Nie będzie już produkowany w Niemczech, ponieważ produkcja zostanie przeniesiona do Bratysławy na Słowacji. Tam będzie montowany wraz z nową Skodą Superb.

Przeczytaj również