Historia Renault Safrane
Safrane swoją nazwę zawdzięcza specjalnej serii modelu R14, który sprzedawany był w Wielkiej Brytanii. Safrane podobnie jak swój poprzednik Renault 25, miał imponujące rozmiary, m.in. jego długość wynosiła 4,73 m.
Pojazd ten idealnie odzwierciedlał zmiany, na które w tamtym czasie zdecydowało się kierownictwo Grupy Renault. Podczas premiery konsumenci mieli do wyboru kilka wykończeń. Co ciekawe, wśród elementów wyposażenia dostępne były elektrycznie regulowane tylne siedzenia, czy także podgrzewana przednia szyba. Grzechem byłoby nie wspomnieć o opcjonalnym GPS z 1995 roku.
W pewnym etapie jednak pewna nowość tchnęła zupełnie nowe życie w Renault Safrane. Mowa tu o jego wersji V6 Biturbo, która została udostępniona na rynku w 1993 roku. Pojazd posiadał 3-litrowy silnik V6 z podwójną turbosprężarką oraz mocą 260 KM. Dodatkowo w wersji Quadra z napędem na cztery koła prędkościomierz wskazywał prędkość wynoszącą maksymalnie 250 km/h. Samochód był w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km w zaledwie 7,2 sekundy. Co więcej, model ten najlepiej przyjął się na francuskim rynku.
Model, którego nigdy nie zapomnimy
Renault Safrane jest najlepiej zapamiętany dzięki wersji Biturbo, a także potężnemu silnikowi V6 z podwójny turbodoładowaniem.