Klienci w Europie wyraźnie zaczynają stawiać na auto tanie zarówno w zakupie, jak i utrzymaniu. W Dacii dużą robotę robi zwłaszcza możliwość zamontowania fabrycznej instalacji LPG, która zużywa mniej więcej tyle samo autogazu co benzyny. Gdy widzimy, że LPG na stacjach jest 2 razy tańsze od benzyny, to wizualizacja obniżenia kosztów jazdy autem jest nad wyraz atrakcyjna.

W Dacii otwierają szampany
Podobnie jak w zeszłym roku, styczniowe wyniki rejestracji aut osobowych w Europie wygrała Dacia Sandero. Tym razem jednak odnotowała wzrost sprzedaży o 20 proc. do poziomu 19 346 egzemplarzy (wg Dataforce). Jak wskazuje raport Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego, Polacy z tej puli zarejestrowali 746 szt. U nas w styczniu był to 6 najpopularniejszy model, po tym jak top5 zawładnęła Toyota.
Wracając do rynku europejskiego, nr 2 w styczniu okazał się Volkswagen T-Roc. Z liczba 16 723 rejestracji zanotował wzrost o 32 proc. względem poprzedniego stycznia. Zarazem był to najpopularniejszy SUV w Europie w ubiegłym miesiącu. Czołową trójkę skompletowała Toyota Yaris, której odnotowano 14 037 nowych rejestracji. To o ponad połowę więcej (+54 proc.) niż w styczniu 2022 r.

Z pierwszego na siódme
Co ciekawe, najlepiej sprzedający się samochód w Europie w całym 2022 r., Peugeot 208 zaczął rok dużo słabiej. Po 19-procentowym spadku względem jeszcze zeszłego stycznia bestseller konercnu Stellantis zajął dopiero 7. miejsce. Więcej rejestracji odnotowały takie auta jak Volkswagen Tiguan, Toyota Yaris Cross i Renault Clio. W pierwszej dziesiątce po dwa modele miały tylko Dacia (oprócz Sandero jeszcze Duster), Volkswagen i Toyota.