Wszyscy oszaleli teraz na punkcie tego taniego Peugeota! Spala 3,6 l/100 km i na jednym baku przejdzie prawie 1000 km

Choć SUV-y robią furorę wśród nabywców nowych samochodów, to auta kompaktowe nadal potrafią generować lepszą sprzedaż. Dowodem na to jest szał, jaki ogarnął kierowców na nowego i taniego Peugeota. Ten samochód okazał się absolutnym hitem sprzedaży w Europie i osiągnął rewelacyjny wynik w 2022 r.

Peugeot 208
Podaj dalej

Miniony rok był specyficzny, bo stał pod znakiem zakłóconego łańcucha dostaw dla fabryk samochodowych. Producenci, którzy najlepiej zorganizowali się w tym kryzysowym okresie, mogli dokonać wielkich rzeczy. Za taką należy uznać nawet nie nowego zwycięzcę rankingu sprzedaży, a detronizację wieloletniego lidera. Najlepszy od lat Volkswagen Golf nie tylko nie wygrał, ale nie znalazł się nawet na podium.

Jaki samochód był najchętniej kupowany w 2022 r. w Europie?

Peugeot 208 sprzedaje się lepiej niż Dacia
fot. Peugeot

Sensacyjnym zwycięzcą rankingu okazał się trzeci w 2021 r. Peugeot 208. W poprzednim roku zarejestrowano 206 816 egzemplarzy tego modelu, co oznacza wzrost o 5 proc. Popularny hatchback przyciągał klientów zwłaszcza we Francji, gdzie sprzedano aż 88 800 szt. Magnesem była m.in. różnorodność, bowiem w ofercie są benzyniaki o różnych mocach (do 130 KM), oszczędny diesel (3,6 l/100 km w trasie) i elektryk (zasięg 362 km). Ceny tego modelu w Polsce zaczynają się od 79 500 zł.

Nowy Peugeot 208 pojedynek o zwycięstwo stoczył z budżetową Dacią Sandero, która także przekroczyła próg 200 tys. egzemplarzy. 200 550 szt. to 1 proc. więcej niż w 2021 r., gdy ten model także był drugi. Na podium znalazło się jeszcze miejsce dla najchętniej wybieranego SUV-a, którym był Volkswagen T-Roc. Emocji nie brakowało do końca roku, bo rezultat 181 153 egzemplarzy był tylko trochę lepszy od wyników Fiata 500 (179 863) i wielkiego przegranego – VW Golfa (177 203).

Wyniki sprzedaży aut w Europie 2022
graf. twitter.com/lovecarindustry

Clio omal nie wypadło z dziesiątki

W 2022 r. najpopularniejszym samochodem azjatyckim w Europie była Toyota Yaris, której naliczono 175 713 rejestracji. Za siódmym Oplem Corsą (164 358 szt.) sklasyfikowano dwa kolejne SUV-y, które były hitami także w Polsce. To konkretnie Hyundai Tucson (150 803 szt.) i Dacia Duster (149 648 szt.). Czołową dziesiątkę skompletowało Renault Clio (143 561 szt.), które jeszcze w 2021 r. było czwarte. Zresztą o mały włos nie wypadło z top10, bo jedenasty Citroen C3 (143 358 szt.) „przegrał” różnicą 203 egzemplarzy. Warto odnotować też wysoką pozycję (13) Tesli Model Y, która była najlepiej sprzedającym się autem elektrycznym (138 128 szt.).

Przeczytaj również