Wynik podwojony z nawiązką w półtora miesiąca
MG to dawna brytyjska marka, która po przejęciu przez chiński koncern SAIC (Shanghai Automobile Industry Corporation) została przemianowana na MG Motor. Firma przebojem wtargnęła do Europy, oferując tanie, spalinowe SUV-y. Jak pokazały dane IBRM Samar z lutego, najchętniej wybieranym chińskim samochodem w Polsce był rodzinny SUV MG HS. Numerem dwa było bardziej kompaktowe ZS. W czołowej trójce aut z Państwa Środka znalazło się nawet elektryczne MG4.
Według danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK) MG po dwóch miesiącach 2024 r. miało 411 rejestracji. W ubiegłym roku od listopadowego debiutu do końca grudnia odnotowano 64 rejestracje. Te 475 nowych MG było niezłym wynikiem, ale wystarczyło półtora miesiąca, aby ten wynik wyraźnie podwoić. Jak wskazał IBRM Samar, do 20 kwietnia 2024 r. liczba rejestracji marki MG osiągnęła w Polsce 1065 szt. Na wyśrubowanie tego wyniku jest zatem jeszcze tydzień.
Chińskie SUV-y od MG – jakie są dostępne?
W Polsce najtańsze MG to spalinowy model ZS, który oferowany jest już od 79 800 zł brutto. W europejskiej homologacji jego zużycie paliwa wynosi 6,6-7,2 l benzyny na 100 km. Emituje przy tym CO2 na poziomie 149-163 g/km w cyklu mieszanym. Z kolei rodzinny SUV MG HS to wydatek minimum 103 800 zł brutto. Spalanie benzyny w jego przypadku to pułap 7,4-7,7 l/100 km, a emisja CO2 to 168-174 g/km. Najdroższe jest bezemisyjne, czyli w pełni elektryczne MG4. Ceny tego modelu zaczynają się od 125 200 zł brutto. SUV wg pomiarów WLTP ma zasięg 350-520 km.
W tym roku MG wprowadzi do sprzedaży w Polsce także zupełnie inny rodzaj nadwozia niż SUV. Producent zdecydował się na sportowego elektryka typu roadster, czyli kabrioleta o wysokich osiągach. MG Cyberster, bo tak nazywa się ten model ma przyspieszać do setki w 3,2 sekundy. Do napędu posłużą dwa silniki elektryczne generujące łącznie 540 KM. Będzie też nieco słabsza wersja, bo o mocy ponad 300 KM z napędem na tylną oś. Dokładne parametry poznamy po opublikowaniu danych z europejskiej homologacji. Największym zaskoczeniem ma być niska cena, ale tej do tej pory nie ujawniono.