Dzięki swojej podstawowej marce Volkswagen mógł ponownie przekroczyć poziom sprzed kryzysu w ostatnim kwartale 2020 roku. W sumie dywizja VW Passenger Cars osiągnęła zysk operacyjny na poziomie 1,42 miliarda euro (od października do grudnia), poinformował w środę dyrektor finansowy Alexander Seitz.
Więcej blasku – to właśnie obiecuje szef marki Volkswagen
Wartość ta była już „znacznie wyższa od wyników z tego samego okresu ubiegłego roku”. Szef marki, Ralf Brandstätter, powiedział, że roczne sprawozdanie finansowe daje powód do pewności, że VW może teraz szybko nadrobić zaległości: „Pokazaliśmy siłę”.
Ogólnie rzecz biorąc, marka wyszła na plus w 2020 roku. W pierwszej połowie roku samochody z logo VW odnotowały stratę operacyjną w wysokości 1,5 miliarda euro.
Producent uruchomi nowy projekt – samochód na abonament
Niemiecki producent na początek, chce przetestować model abonamentowy w sześciu miastach. Jeden z kilku nadchodzących projektów – oprócz dalszej rozbudowy e-mobilności – da klientom możliwość korzystania z samochodu za miesięczną opłatą ryczałtową.
Dodatkowe funkcje, na przykład nawigacja lub opłata ryczałtowa, powinny móc być realizowane za pomocą telefonu komórkowego. W związku z tym producent liczy na setki milionów dochodu, z mobilnych usług, w ciągu najbliższych kilku lat. Lista miast nie jest jeszcze doprecyzowana.
Sprzedaż online samochodów elektrycznych ruszy latem, diesel nadal będzie dostępny
Volkswagen planuje w tym roku sprzedać około 450 tysięcy zelektryfikowanych pojazdów. To ponad dwa razy więcej niż w 2020 r. Wśród nich ma się znaleźć konkretnie około 300 tysięcy samochodów elektrycznych i 150 tysięcy samochodów hybrydowych. Oprócz tego latem ruszy sprzedaż online e-samochodów z serii ID.
Tę wiadomość ogłosiła wczoraj główna marka koncernu z Wolfsburga. VW nie zamierza zawieszać działalności w zakresie samochodów z silnikami typu diesel i benzyna. W środę nawet nie wspomniał o konkretnej dacie wyjścia tej technologii.
Zysk operacyjny marki Volkswagen ma wzrośnąć do 3–4 procent
VW chce w tym roku znacznie zwiększyć dostawy samochodów ze wszystkimi napędami. Cel to osiągniecie silnego wzrostu sprzedaży. Producent prognozuje marżę w wysokości 6% w 2023 roku. Inwestorzy dobrze przyjęli tę prognozę. Volkswagen notowany na giełdzie Dax , w ostatnich dniach cieszył się dużym popytem.