Top 10 najmocniejszych modeli z silnikiem Diesla- są nie do zdarcia i mają doskonałe osiągi
Jeśli pomyślisz o samochodzie z mocnym silnikiem Diesla, to od razu na myśl przychodzą niemieckie konstrukcje. Wśród tej dziesiątki jednak jest jeden rodzynek, który powstał daleko poza granicami Niemiec. Mało tego, jest numerem 1 najmocniejszych silników wysokoprężnych, jakie zbudowano.
Do niedawna mocne jednostki wysokoprężne napędzały najszybsze SUV-y, oferując przy tym doskonałe osiągi i ekonomiczne gospodarowanie paliwem. Afera Dieselgate to był jednak początek końca pięknej historii silników, które znajdziesz w poniższym rankingu.
10. 400-konny silnik diesla w BMW 750d xDrive
Celowo zaczynamy od końca i najbardziej wydajnego diesla, jaki służył do napędzania BMW 750d xDrive, który producent sprzedawał w latach 2016-2020. Najbardziej ekstremalna wersja silnika z czterema turbosprężarkami generowała moc 400 KM i 760 Nm.
Samochód osiągał setkę w czasie 4,6 sekundy i osiągał prędkość maksymalną 250 km/h. Biorąc pod uwagę, że oferował te same osiągi co benzynowy 750i, to zapotrzebowanie na paliwo znacznie mniejsze. Auto spala średnio 5,7-5,9 l/100 km, więc jeśli szukasz czegoś wyjątkowego, jeszcze możesz go kupić.
9. Najmocniejszy diesel X6 w historii- BMW M50d
Historia M50d jest krótka, bo trwałą zaledwie rok od listopada 2019 r., ale dzięki temu, że jest to „najmocniejszy diesel X6 w historii”, ten model wciąż trzyma swoją wartość.
Ten 400-konny silnik B57 z czterema turbosprężarkami oferujący 760 Nm to prawdziwa gwiazda wśród mocnych diesli. Model X6 M50d (G06) od BMW ze względu na wagę wynoszącą 2,3 tony oferował nieco gorsze osiągi, niż inne z tym samym silnikiem. Sprint do setki zajmował mu 5,2 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h.
8. Alpina D5 S Touring ma świetnego diesla, który może konkurować z RS’ami od Audi
Nie można w tym rankingu zapomnieć o opartej na BMW serii 5 Touring, Alpinie D5 S. Samochód wyposażony w zaawansowaną jednostkę wysokoprężną jednostkę z sześcioma cylindrami i trzema turbosprężarkami, to prawdziwy mocarz.
Nie ma co ukrywać, że to jedne z najszybszych kombi na świecie, które do setki potrzebuje jedynie 4,4 sekundy. Silnik diesla o mocy 408 KM i 800 Nm rozpędza samochód do 286 km/h. Dzięki temu może się mierzyć Mercedesami AMG i modelami od Audi Sport.
7. Porsche Panamera 4S – to był krótki i intensywny romans z mocą 422 KM
Najmocniejszy diesel ubrany w nadwozie od Porsche Panamera, nie zagrzał długo miejsca w gronie mocnych jednostek diesla niemieckiego producenta. Produkowano go od jedynie od listopada 2016 do sierpnia 2017 roku. Ten krótki romans pod maską Porsche wystarczył, by 4-litrowy silnik wysokoprężny zapisać się w historii.
Widlasta ósemka o mocy 422 KM i 850 Nm połączona z 8-biegowym automatem rozpędzała Porsche Panamera 4S do setki w czasie 4,3 sekundy. To wystarczyło, by pokonała wariant benzynowy i 4 E-hybrid.
6. Gruby Benek, czyli Bentley Bentayga w dieslu o mocy 435 KM
Bentley też ma na koncie mocnego diesla, którego oferował w modelu Bentayga wykorzystując układ napędowy VW EA898. Ten sam co wspomniana Panamera 4S.
Bentaygę z silnikiem wysokoprężnym o mocy 435 KM i momencie obrotowym 900 Nm, sprzedawano w latach 2017-2019. Osiągi diesla zawstydzały wersje hybrydowe modelu, bo samochód osiągał setkę w czasie 4,8 sekundy. Moc maksymalna również była większa od hybrydy i wynosiła 270 km/h.
5. Silnik diesla Audi SQ7 to dowód, że klekoty są więcej niż świetne
Sprzedawane w latach 2016-2020 Audi SQ7 z silnikiem diesla o mocy 435 KM, to najbardziej ekstremalna propozycja niemieckiego producenta. Flagowy SUV o wadze 2270 kg rozwija prędkość maksymalną 250 km/h. Silnik o poj. 4 litrów połączony z łagodną hybrydą generuje 900 Nm momentu obrotowego i biegnie do setki w czasie 4,9 sekundy.
Taka konfiguracja pozwala ograniczyć apetyt na paliwo przy sportowych osiągach. Mocny SUV spala 8,6 l przy średniej prędkości 72 km/h.
4. Audi SQ8 czyli ekstremalna wersja benzynowego RS Q8
Jeśli mowa o najmocniejszych dieslach, to w tym zestawieniu nie mogło zabraknąć kuzyna Audi RS Q8. Produkowane w latach 2019-2020 SQ8 z silnikiem wysokoprężnym V8 włada tą samą mocą co Audi SQ7.
Biorąc pod uwagę, że ważące 2,4 tony Audi SQ8 potrzebuje do setki jedynie 4,8 sekundy, jest jasne, że budzi respekt na drodze.
3. Pancerne USSV Rhino GX z mocnym dieslem o mocy 446 KM
Ten niezwykły samochód to luksusowy opancerzony SUV zbudowany przez z amerykańską firmę US Specialty Vehicles. Do budowy tego giganta wykorzystano podwozie od Forda F-450. Opancerzony SUV z silnikiem diesla w mocniejszej wersji oferuje moc 446 KM i 1166 Nm.
Ważący 4,5 tony USSV Rhino GX przewozi w luksusowych warunkach 7 osób. Mocny silnik V8 o pojemności 6,7 litra, pozwala przejść do ofensywy i osiągnąć setkę w czasie 8,3 sekundy. To świetny wynik, biorąc pod uwagę ogromne nadwozie.
2. W rankingu najmocniejszych silników diesla, nie może zabraknąć V12 Audi Q7
Diesel V12 o pojemności 6 litrów pod maską Audi Q7 to najbardziej pożądana jednostka producenta z Ingolstadt. Produkowany w latach 2008-2012 SUV z napędem na cztery koła pomimo swej wagi oferował imponujące osiągi.
Silnik wysokoprężny o mocy 500 KM i 1000 Nm rozpędzał 2,6 tonowe nadwozie do setki w czasie 5,5 sekundy. Przy tych parametrach SUV spalał średnio w cyklu mieszanym 11,3 l/100 km.
1. Najmocniejszy samochód z silnikiem Diesla pozostał prototypem
Być może oczekiwałeś na podium kolejnego niemieckiego diesla, ale wbrew pozorom najmocniejszy samochód z silnikiem diesla opracowała brytyjska firma Trident. Ten świetny prototyp z 2014 r. do tej pory pozostał jedynie koncepcją.
Iceni Magna oferował całkiem przyzwoite osiągi, bo silnik wysokoprężny V8 Duramax generował moc 669 KM i 1420 Nm. Samochód osiągał prędkość maksymalną 305 km/h, podczas gdy sprint do setki zajmował mu mniej niż 3 sekundy.
Szkoda, że supersamochód od Trident Sports Car Ltd z silnikiem diesla, już nie ma szans być wersją produkcyjną. Śmiało mógł zgarnąć trzy tytuły: najpiękniejszego, najoszczędniejszego i najmocniejszego samochodu z silnikiem diesla.