Tesla Cybertruck spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem w Chinach
Od 28 stycznia Tesla Cybertruck jest w długo oczekiwanej trasie po Chinach, gdzie urzeka całe tłumy. Trasa obejmuje miasta tj. Pekin, Szanghaj, Shenzhen, Hangzhou, Nanjing, Xi’an, Chengdu i Chongqing. Ludzie są gotowi stać w kolejce nawet 2 godziny po to, by zobaczyć elektrycznego pickupa Elona Muska.
Elektryczny pickup, znany z dość niekonwencjonalnego designu i charakterystycznych cech, jest prawdziwą sensacją w Chinach. Wywołuje ciekawość i podekscytowanie więc ludzie są wszędzie tam, gdzie pojawia się Tesla Cybertruck. Wszystko po to, by zobaczyć, na czym polega jej fenomen i dlaczego tak wielu chce ją mieć. Z tym jednak może być problem.
Cybertruck nie może być sprzedawany w Chinach
Jeśli chodzi o możliwość kupna elektrycznego pickupa, to w tej sprawie nastąpił zwrot. Według raportów branżowych lokalnych mediów Autometric, Cybertruck nie będzie sprzedawany w Chinach z pewnych powodów technicznych, które są trudne do przezwyciężenia. Na dodatek Tesla nie ogłosiła żadnych planów dotyczących wyeliminowania jakichkolwiek ze wspomnianych przeszkód technicznych.
Fakt, że pojazd nie jest do kupienia to powód rozczarowania entuzjastów modelu, którzy mieli nadzieję mieć taki dla siebie. Potencjał sprzedaży Cybertrucka w Chinach jest duży, ale Elon Musk dobrze wiedział, że uzyskanie zgody na sprzedaż elektrycznego pick-upa będzie bardzo trudne. Wspomniał o tym na platformie X (dawnym Twitterze).
Tesla Cybertruck w Chinach należy do kategorii „ciężarówek wielozadaniowych”. W związku z tym podlega różnym ograniczeniom. Zwłaszcza w zakresie poruszania się w miastach. Na przykład Pekin wprowadził takie i Cybertruck nie uzyskałby dostępu do wielu stref. Ponadto obowiązują tam ramy czasowe na użytkowanie takich pojazdów. Pojawia się zatem pytanie, które zadaje sobie wielu Chińczyków. Dlaczego Elon Musk zdecydował o podróży Cybertrucka po Chinach, skoro go tam nie sprzeda?
Odpowiedź kryje się w materiałach promocyjnych modelu, jakie Tesla opracowała na chiński rynek
W związku z tym, że jak wspomnieliśmy, problemem sprzedaży Tesli Cybertruck są regulacje związane z definiowaniem pojazdu, to prezentacja modelu wyjaśnia zasadność pokazania go w Chinach.
Według informacji mediów Tesla w swoich materiałach promocyjnych przeznaczonych na rynek chiński określa Cybertrucka mianem „赛博越野旅行车” lub „Cyber Off-Road Adventure Vehicle”. Tym samym bagatelizuje cechy pickupa.
Eksperci branżowi zauważają, że w ten sposób Tesla może badać możliwości przeklasyfikowania Cybertrucka na pojazd terenowy na rynku chińskim. To pozwoliłoby jej na sprzedaż modelu poprzez obejście przepisów dotyczących pickupów.
Wiadomo jednak, że obecna wycieczka Tesli Cybertruck po Chinach to raczej prężenie muskułów technologicznych, niż ugięcie się władz i szybkie pozwolenie na sprzedaż. Fakt, że dzięki wizycie pickupa zyskują inne modele, dzięki większej rozpoznawalności marki.
Czy amerykańskiemu gigantowi uda się finalnie przejść reklasyfikację w Chinach i rozpocząć sprzedaż Cybertrucka? Na odpowiedź na to pytanie przyjdzie nam jeszcze poczekać. Jedno jest pewne, patrząc na ogromne zainteresowanie, to nie będzie większego problemu z klientami. Czytaj także: Tesla Cybertruck rozchwytywana, są też zamówienia z Europy. Niewykluczone, że kontrowersyjny pickup otrzyma homologację