Nadchodzi prawdziwa Dacia wśród samochodów elektrycznych. Te dane techniczne i śmieszna cena robią wrażenie

W trwającym wyścigu o klientów dla samochodów elektrycznych wśród gamy modeli różnych modeli na próżno szukać tak dobrze się sprzedającej, jak Dacia wśród samochodów spalinowych. Wszystko wskazuje na to, że wiele się zmieni i klienci znajdą coś w rozsądnej cenie. To jest możliwe, jeżeli weźmie się pod uwagę nowe technologie w budowie baterii.

elektryk tani jak dacia
Podaj dalej

Ta będzie prawdziwa Dacia wśród elektryków i hit na rynku

Chińska marka BYD chce być jak Dacia dla samochodów elektrycznych i wszystko wskazuje, że może jej się to udać. To dlatego, że pracuje nad nową technologią baterii do ich zasilania, które są znacznie tańsze niż litowe.

Dacia od wielu lat jest marką wzorcową, jeżeli chodzi o ofertę dla tych, którzy chcą kupić nowy samochód w rozsądnej cenie. Dowodem na to, że można taki zbudować, są hity sprzedaży tj. Duster czy Sandero. Niestety problemem Dacii i innych producentów jest to, że samochody elektryczne są droższe od spalinowych. Wynika to głównie z kosztów ich budowy, gdzie trudno zaoszczędzić na konstrukcji. Są co prawda dostępne ciekawe oferty, ale te wciąż nie są cenowo zbliżone do modeli na diesel, czy benzynę.

Głównym winowajcą są drogie baterie litowe. Dlatego chiński producent BYD, wprowadzi na rynek pierwszy samochód elektryczny na baterie sodowe.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez BYD Global (@byd_global)

Kosztuje śmieszne pieniądze i jedzie 300 km na jednym ładowaniu

Chiński BYD już od jakiegoś czasu pracuje nad bateriami sodowymi. Są one dużo tańszym, mocniejszym i bezpieczniejszym komponentem niż lit. Jedynym problemem tego komponentu jest to, że w przeciwieństwie do litu oferuje znacznie niższą gęstość energii. To oznacza, że bardzo trudno jest uzyskać modele z materiałami z tym pierwiastkiem, które miałyby autonomię równą lub większą niż lit.

Plany chińskiej marki przechodzą jednak do czynów. Wprowadzi na rynek niskobudżetowe modele, które napędzane będą właśnie bateriami sodowymi. Wiemy, że prace nad pierwszym modelem są więcej niż zaawansowane i że nazywa się BYD Seagull.

Samochód użytkowy mierzy poniżej 4 metrów i przewiezie 5 osób na dystansie 300 km bez grama spalin. Co najważniejsze ma kosztować jedyne 8 000 euro, co w przeliczeniu na polską walutę daje oszałamiającą kwotę 37546 złotych. Tym samym będzie miał najlepszą cenę na rynku międzynarodowym w relacji do jakości.
Tym samym chiński producent wyjaśni europejskim markom, że można postawić na tego typu baterie w samochodach, więc można się spodziewać, że przynajmniej niektóre z nich zdecydują się zastosować ten rodzaj baterii.

NIE PRZEGAP

To prawdziwe szaleństwo z tymi niskimi kosztami zakupu. Konkurent Dacii bije nowy rekord

Nowy rywal Dacii rośnie w siłę. Nie trzeba go nawet kupować, wystarczy bezpłatna aplikacja

Przeczytaj również