Japoński SUV wizualnie nieco się zmienił, ale głównie z przodu
Nie jest tajemnicą, że Suzuki Vitara czwartej generacji zaprezentowane w 2014 roku w Paryżu nie doczekało się następcy. Takiego też nie będzie, bo japoński SUV właśnie doczekał się drugiej modernizacji. Biorąc pod uwagę zapowiedź producenta, że nie zabije silników spalinowych, ale nie wprowadzi nowych modeli, takie posunięcie jest zrozumiałe.
Japończycy nadal chcą być liderem, zatem istniała konieczność wyposażenia Suzuki Vitara w nowe technologie, a przy okazji nieco je przeprojektowano. Pod tym względem drugi lifiting jest bardzo dysketny.
Suzuki Vitara 2024 ma nowy zderzak, a duża osłona chłodnicy nadaje mu bardziej sportowego charakteru. Ponadto zniknęły projektory świateł przeciwmgielnych z przodu i nie ma już chromowanych pasków po obu stronach plakietki. Jeśli chodzi o tyl SUV-a, to tam nie wprowadzono żadnych zmian.
Japończycy oferuję teraz większą gamę felg aluminiowych do swojego SUV-a. Nowe mają bardziej aerodynamiczne konstrukcje. Rozszerzono także paletę kolorów i Vitarę będzie można zamawiać także w kolorach perłowych „Titan Grey” i „Sphere Blue”. Gama dwukolorowych kolorów z dachem w kontrastowym kolorze Cosmic Black Pearl Metallic wygląda następująco: Bright Red, Solar Yellow Pearl Metallic, Savanna Ivory Metallic, Ice Grayish Blue Metallic i nowy Sphere Blue Pearl.
Nowe technologie pozwolą utrzymać legendę na szczycie
Nie da się ukryć, że motoryzacja ewoluuje, jeśli chodzi o nowe technologie na pokładzie samochodu. Japończycy chcąc utrzymać się na coraz bardziej konkurencyjnym rynku też muszą takie oferować.
Vitara 2024 jest wyposażona w system informacyjno-rozrywkowy „Suzuki Connect” z nowym 9-calowym ekranem dotykowym. Umożliwia on łączność przez USB i Wi-Fi oraz jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto oraz udoskonalonych asystentów jazdy. Wśród nich znajdziemy:
– Automatyczne hamowanie awaryjne,
– Wykrywanie pojazdów, rowerów i pieszych bezpośrednio lub po przekątnej,
– System monitorowania kierowców (DMS),
– Aktywny tempomat (ACC) z ogranicznikiem prędkości,
– Rozpoznawanie znaków drogowych,
– Asystenta utrzymania pasa ruchu.
Jakie zmiany zaszły, jeśli chodzi o napędy zmodernizowanego SUV’a?
Zmodernizowane Suzuki Vitara dzięki silnikom jest mocne i ekonomiczne
W gamie silników zmodernizowanego Suzuki Vitara pojawią oszczędne silniki hybrydowe. Wiadomo, że klienci będą mogli wybrać silnik o poj. 1,5-l Hybrid Automatic o mocy 116 KM, współpracujący z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, albo silnik 1,4 BoosterJet Smart Hybrid (129 KM).
Ten pierwszy charakteryzuje się bardzo niskim zużyciem paliwa przy niskiej emisji spalin oraz doskonałym momentem obrotowym w całym zakresie obrotów. Pozwoli zatem na płynne i mocne przyspieszenie. Drugi połączono go z systemem miękkiej hybrydy 48 SHVS i sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Dzięki technologii turbo z intercoolerem taki układ napędowy zapewnia duży moment obrotowy przy niskich prędkościach. Łagodny system hybrydowy SHVS wykorzystuje zintegrowany rozrusznik (ISG) i akumulator 48 V.
Obydwa silniki w pojawią się zarówno z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła „ALLGRIP SELECT 4WD” z czterema trybami regulacji – Auto, Sport, Snow i Lock. Każdy będzie dostępny z poziomu wybieraka w tunelu skrzyni biegów. Gwarancja producenta na samochód wynosi 6 lat lub maksymalnie 150 000 kilometrów
Wiadomo, ze zaktualizowane Suzuki Vitara 2024 pojawi się u dealerów w Holandii tego lata. Jeśli chodzi o pozostałe rynki, to na razie nie znamy daty premiery. Jednak wydaje się, że Japończycy nie będą zbytnio z nią zwlekać. Czytaj także: Japończycy idą z duchem czasu. Stawiają na elektrycznego SUV-a oraz nowy rodzinny model
Copyright © WRC Media. Redakcja zastrzega wykorzystywanie niniejszej treści w zewnętrznych publikacjach, bez podania źródła (link do artykułu). Takie działanie będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.