Hyundai i30 N pobił rekord Forda Focusa RS na Nürburgring
Koreański Hyundai i30N Performance z napędem na przód to model, który producent reklamuje jako idealny sportowy samochód na co dzień. Wielu kierowców już go przetestowało w codziennym życiu, ale jeszcze nikt nie próbował bić nim rekordu prędkości na Nürburgring.
Kiedy za kierownicą Hyundaia i30 N Performance zasiada kierowca wyścigowy Christian Gebhardt, możesz sobie wyobrazić jak opada flaga w szachownicę i zaczyna się walka z czasem. Jedzie najszybciej jak potrafi i w rezultacie pobija rekord Forda Fokusa RS pierwszej generacji. Kończy okrążenie Nordschleife w czasie 8 minut i 05,19 sekundy.
Porsche Cayman S 987 pokonało ten sam odcinek w czasie 8:06. Na dalszych pozycjach znajdziesz BMW M3 E92 i Ferrari 575M Maranello (8:05.00). Nie jest to rekord sam w sobie, bo ten należy do Mercedesa AMG GT Black Series, który nadal dzierży koronę z wynikiem 6:43,62. Tuż za nim, drugie miejsce należy do Lamborghini Aventador SVJ, który zrobił je w czasie 6:44.97.
Koreańczycy oferują świetny samochód za jedyne 152 tysiące złotych
Hyundaia i30 N Performance napędza czterocylindrowy turbodoładowany silnik o pojemności 2 litrów. Samochód wypompowuje z niego moc 280 KM i 392 Nm. momentu obrotowego w wersji po faceliftingu.
Dodatkowy zastrzyk mocy po liftingu pozwala na sprint do setki w czasie 5,9 sekundy w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów. Cena modelu startuje od 151 900 zł, co czyni z niego kuszącą propozycję.
Osiągi i prowadzenie w zakrętach potwierdza, że Koreańczycy zrobili bardzo dobry, wszechstronny samochód.