DR Automobiles z niepokojem śledzi wspólny projekt EBRO i Chery
Nie jest tajemnicą, że Włosi już od jakiegoś czasu mają swoją chińską „Dacie” w postaci DR Automobiles. Marka, choć ostatnio podpadła włoskim urzędnikom, znajduje wielu klientów. To za sprawą atrakcyjnej oferty, która obejmuje benzynowe i hybrydowe SUV-y w dobrym stosunku jakości i ceny.
Niedawno pojawił się w jej cenniku nowy DR 6.0 Plug-in, który jest jednocześnie pierwszym SUV-em z takim napędem w ofercie DR Automobiles. Hybrydowy SUV ma moc 317 KM (545 Nm), zasięg do 99 kilometrów na napędzie elektrycznym i kuszącą cenę. Dla Kia Sportage na włoskim rynku to nowe zagrożenie.
Klienci zapłacą za nowego SUV-a z układem napędowym składającym się z silnika benzynowego i dwóch silników elektrycznych współpracujących z automatyczną skrzynią ok. 125 000 zł (28 900 euro dzięki państwowej dopłacie w wys. 1 tys. euro). Jest więc dobrą tańszą alternatywą zarówno dla koreańskiego SUV-a, jak i ofertę Dacii.
Jest jednak jeden ważny powód, który niepokoi DR Automobiles, firmę, która ma włoskie DNA i chińskiego udziałowca Chery. Nie jest to jednak decyzja włoskiego Urzędu ds. Konkurencji i Gwarancji Rynkowych, o nałożeniu kary w wysokości 6 milionów, od której złożono już zażalenie. To hiszpańska „Kia Sportage”, która jest najmocniejszą opcją w modnym segmencie.
Chery zmontuje swoją „Kia Sportage” pod koniec 2024 roku
DR Automobiles z niepokojem śledzi inwestycję swojego udziałowca polegającą na wskrzeszeniu hiszpańskiej marki EBRO. Spółce joint venture z chińskim gigantem Chery pozwoli Hiszpanom wprowadzić na rynek dwa nowe modele, które wyjadą z fabryki w Barcelonie.
Hiszpanie uważają nowego SUV-a EBRO S700 za świetny kompaktowy model i chętnie o nim mówią, używając stwierdzenia „hiszpańska Kia Sportage”. Nie jest tajemnicą, że koreański model cieszy się tam dużą popularnością i uznaniem. Podobnie jak konkurencyjny Hyundai Tucson, Nissan Qashqai czy Seat Ateca. Nie jest tajemnicą, że opcja hybrydowa z wtyczką (plug-in) jest ciekawsza, bo pozwala mu przejechać blisko 80 kilometrów na napędzie elektrycznym. Drugi konkurent DR Automobiles to SUV Ebro S800 o długości 4,725 metra, który przewiezie siedmiu pasażerów.
Nie jest tajemnicą, że obydwa SUV-y bazują na modelach Chery: Tiggo 7 i Tiggo 8. W związku z tym Chińczycy posługują się typowym rebrandingiem. Biorąc pod uwagę zadomowioną na włoskim i hiszpańskim rynku markę DR Automobiles, na pewno zrozumiałe jest zmartwienie, jak nowy sojusz wpłynie na sprzedaż jej modeli. Przecież ona sam już od jakiegoś czasu opiera swój katalog o modele Chery.
Wspomniany powyżej SUV DR 6.0 opiera się na Tiggo 7 od Chery. Model DR 7.0, stworzono zaś na bazie Tiggo 8. Zanosi się zatem na bardzo ciekawą konfrontację modelową na rynkach pomiędzy markami, w które inwestuje chińskie Chery. Orężem w walce o klienta będzie cennik, wyposażenie i zróżnicowana oferta mechaniczna.