Europejskie cła bez wpływu na tanie SUV-y od MG Motor. SAIC już wie, jak sobie poradzić

Informacja o wprowadzeniu ceł na chińskie samochody spowodowała panikę w związku z perspektywą dodatkowych opłat na chętnie kupowane SUV-y od MG Motor i innych marek giganta SAIC. Jak się okazuje zupełnie niepotrzebnie, bo chiński producent już wie, jak sobie z cłami poradzić.

SUV MG ZS doczeka się aktualizacji i napędu hybrydowego
Podaj dalej

SUV-y od MG Motor nie zdrożeją

Perspektywa wysokich ceł nałożonych na właściciela MG Motor i innych marek, który osiąga wysokie zyski ze sprzedaży swoich SUV-ów, spowodowała, że wielu klientów martwi się o ceny i dodatkowe opłaty za zamówione modele.

Prawda jest taka, że chińska marka z brytyjskim rodowodem zarabia najwięcej, oferując w Europie pojazdy spalinowe. W portfolio marki nie brakuje benzynowych SUV-ów w świetnej relacji jakości i ceny, a także modeli z napędem hybrydowym. Jeśli chodzi o ten ostatni, to w najbliższej przyszłości do Polski trafi odnowiony SUV z tym najbardziej poszukiwanym napędem.

W efekcie UE nakłada cła, które niewiele obciążają tych, którzy produkują wyłącznie elektrykę, a co więcej, niektórzy mają wiele powodów do zadowolenia, bo modele z silnikami spalinowymi w dalszym ciągu będą świetnie się sprzedawać w Europie.

Komisja oświadczyła, że ​​ustali dodatkowe cła w wysokości 38,1% dla SAIC, 20% dla Geely i 17,4% dla BYD. Te cła stanowią dodatek do istniejących stawek UE wynoszących 10%. W efekcie ​​SAIC stanie przed najwyższą dodatkową stawką w wysokości 38,1% i zapłaci ostatecznie 48,1% za swoje pojazdy elektryczne eksportowane do Europy. To teoretycznie, po wliczeniu dodatkowych ceł, oznacza, że MG stoi przed mega barierą celną dla pojazdów elektrycznych. Jednak w rzeczywistości nie wygląda to tak źle.

elektryczne MG4 EV w Polsce
MG4

MG celuje z ofertą samochodów elektrycznych w Wielką Brytanię i Norwegię

Nie jest tajemnicą, że MG świetnie zarabia na rynku chińskim. Według danych badaczy rynku Dataforce w Europie to najlepiej sprzedająca się chińska marka. Sprzedaż do kwietnia tego roku wyniosła 75 784 egzemplarzy, co oznacza wzrost o 32 procent. Pytanie ile zarobi w EU na pojazdach elektrycznych po wprowadzeniu ceł?

Jak wyliczono, tylko 17% pojazdów MG może kosztować więcej. W porównaniu do wielkich konkurentów tj. Nio, Polestar czy Zeekr, to duża różnica. Ponadto tylko 32% całej sprzedaży MG w Europie to samochody w pełni elektryczne.

MG Motor postawiło teraz na działalność w krajach wolnych od europejskich ceł. Jeśli chodzi o pojazdy elektryczne, to zrekompensuje sobie cła sprzedażą modeli EV w Norwegii i Wielkiej Brytanii. Fakt, że Norwegia jest najbardziej zelektryfikowanym krajem i pojazdy na prąd świetnie się sprzedają bardzo pomoże marce. Brytyjczycy zaś nie są w UE. Trzeba wiedzieć, że sprzedaż w Wielkiej Brytanii stanowiła 38 procent całego europejskiego wolumenu MG w pierwszych czterech miesiącach.

„Mam nadzieję, że Wielka Brytania nie poczuje potrzeby podążania za Unią Europejską” – powiedział Automotive News Europe Guy Pigounakis, dyrektor handlowy brytyjskiego oddziału MG.

Dane Dataforce pokazują, że MG4 był najlepiej sprzedającym się elektrycznym samochodem kompaktowym w Europie.W ciągu pierwszych czterech miesięcy sprzedano 17 517 egzemplarzy. Brytyjczycy na arzie nie planują podejmować żadnych kroków. To nie znaczy, że nie spodziewają się, że Chińczycy będą się starali zrekompensować niższą sprzedaż modeli elektrycznych w UE.

źródło: Automotive News

Przeczytaj również