MG Motor powraca na rynek RPA po ośmioletniej przerwie
O powrocie MG Motor do Republiki Południowej Afryki mówiło się od miesięcy. W środę, 18 grudnia marka oficjalnie ogłosiła wprowadzenie na tamtejszy rynek pierwszych modeli. Tym samym po ośmiu latach od wycofania się MG z RPA klienci znów zyskali możliwość zakupu samochodów Morris Garage. Marka, która ma zamiar zostać głównym graczem na rynku RPA, na początek zaoferuje trzy modele. To dwa SUV-y: MG ZS, MG HS oraz elektryczny sportowy MG Cyberster.
Pierwszy z nich jest gwiazdą w europejskiej ofercie producenta. W RPA będzie dostępny wyłącznie z 1,5-litrowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym, o mocy 114 KM (150 Nm). Z napędem na przód i automatyczną skrzynią biegów będzie w dwóch wersjach wyposażenia. Ponadto model ZS trafi na rynek RPA z planem serwisowym obejmującym 5 lat (lub 60 000 km), gwarancją na pojazd na 5 lat lub 200 000 km oraz 7-letnią/nieograniczoną gwarancją na silnik.
Większy HS, czyli ulubiony SUV MG Polaków zadebiutuje w Republice Południowej Afryki z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 litra i mocy 170 KM (175 Nm). Ponadto w późniejszym czasie w ofercie pojawi się wariant o poj. 2,0 litrów.
Elektryczny Cyberster trafi do RPA jako ostatni. Wyposażony w dwa silniki elektryczne i napęd na wszystkie koła samochód o mocy 340 KM otrzyma akumulator o pojemności 77 kWh zapewniający zasięg do 443 km.
Nowe centrum dystrybucyjne i 30 dealerów
Odrodzenie MG w RPA pod kierownictwem SAIC Motor Corporation to znacząca transformacja w krajobrazie motoryzacyjnym południowej Afryki. Głęboko zakorzeniona w brytyjskim dziedzictwie marka teraz w pełni dostosowała swoje portfolio do zmieniających się wymagań rynku.
Dyrektor generalny MG Motor South Africa, Sky Zhang jest pewien, że marka powtórzy swój międzynarodowy sukces na lokalnym rynku.
„Rozpoczynamy działalność z 30 dealerami i planujemy dalszą ekspansję w ciągu najbliższych dwóch lat” — ujawnił Zhang. „Gusty różnią się znacząco w zależności od regionu, a my zadbaliśmy o dostosowanie naszych pojazdów do tych konkretnych potrzeb. Dzięki takiemu podejściu MG nie jest po prostu kolejnym niedrogim samochodem, ale marką o wyjątkowej tożsamości, która znajduje oddźwięk na głównych rynkach”.
Krajowe Centrum Dystrybucji Części Zamiennych powstało już w Isando, Kempton Park. Dzięki temu klientom zapewniono stałe dostawy części, co pozwoli zminimalizować przestoje.
Morris Garage nie ukrywa swoich ambitnych planów wobec rynku RPA. W przyszłości wprowadzi do oferty na tamtejszy rynek hatchbacki, hybrydy i popularne modele elektryczne. Szczegółowy cennik trzech pierwszych modeli na rynek RPA zostanie ujawniony w styczniu.
źródło:IOL
Copyright © WRC Media. Redakcja zastrzega wykorzystywanie niniejszej treści w zewnętrznych publikacjach, bez podania źródła (link do artykułu). Takie działanie będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej.