BAIC Motor oficjalnie ogłosił wymianę logo
Według doniesień chińskich mediów BAIC Motor oficjalnie ogłosił wymianę logo 20 września i od tego dnia bezie ono wykorzystywane we wszelkich dokumentach korporacyjnych. Pojawi się na przykład w raportach okresowych i rocznych, ogłoszeniach, okólnikach, zawiadomieniach, na giełdach i komunikatach prasowych.
BAIC Motor oświadczył, że zmiana logo spółki nie będzie miała wpływu na prawa dotychczasowych akcjonariuszy spółki. Wszystkie obecnie wyemitowane akcje Spółki noszące oryginalne stare logo będą nadal służyć jako ważny dowód własności akcji Spółki. W związku z tym są nadal ważne i mogą służyć do celów handlowych, rozliczeniowych, rejestracyjnych i dostaw. Spółka nie będzie dokonywać żadnych ustaleń w sprawie bezpłatnej wymiany istniejących akcji Spółki na akcje oznaczone nowym logo.
Stare logo nazywano „świńskim nosem”
Segment pojazdów użytkowych Grupy BAIC robi duże postępy. Biznes międzynarodowy kwitnie, bo firma osiągnęła sprzedaż za granicą na poziomie 1,5 tys sztuk, co oznacza wzrost o 109% rok do roku. Być może to zadecydowało o powstaniu nowego bardziej eleganckiego logo firmy.
Nie jest tajemnicą, że stare logo nieco przypomina kształtem świński nos, co spowodowało, że wielu internautów miało powód do żartów na jego temat. Teraz jednak ten kształ w logo BAIC Motor przechodzi do historii.
W porównaniu ze starym, nowe logo ulega znacznym zmianom. Jak widać na poniższej grafice, teraz jest bardziej zgodne z obecnym trendem rozwojowym BAIC Motor. Producent rezygnuje z kształtu „świńskiego nozdrza” i zastępuje go bardziej płaskim i stylowym napisem „BAIC”. W rezultacie nie ma poniżej napisu znajdującego się poniżej starego logo.
Ogólny efekt wizualny, choć oszczędny jest elegancki. W związku z tym cieszy się dobrymi opiniami. Niektórzy internauci uważają, że ten styl projektowania jest nieco podobny do tego, który stosuje BYD. Jednocześnie uważają, że taka zmiana powinna nastąpić już dawno i nie mogą się doczekać, kiedy nowe logo trafi na maski pojazdów BAIC Motor.