Peugeot do miasta – rozwiązanie idealne?
Stojąc przed zakupem nowego auta musimy odpowiedzieć sobie na pytanie, co jest dla nas najważniejsze? Jakie mamy priorytety? Liczy się dla nas przede wszystkim jakość, komfort i nowoczesna technologia, a cena nie jest istotna? A może przeciwnie, cena jest wyznacznikiem pierwszorzędnym, a wszystko pozostałe schodzi na dalszy plan? Wydaje mi się, że w większości przypadków mowa jednak o tym drugim scenariuszu. Oczywiście zakładając sobie konkretne widełki cenowe musimy przejść przez cały proces wyboru. W nim chcemy jednak kupić coś możliwie jak najlepszego, za jak najmniej pieniędzy.

Stosunek ceny do jakości to coś, co sprawia, że Peugeot 107 może być aktualnie rozważany jako bardzo dobra opcja do miasta. Samochód był produkowany w latach 2005-2014. To oczywiście bardzo długi okres, jak na jedną generację. Przy okazji mieliśmy tutaj do czynienia z liftingami, które starały się uaktualnić nadwozie do najnowszych trendów w motoryzacji. Peugeot 107 nigdy nie wyglądał źle. Nawet ta pierwsza wersja ma całkiem niezły styl. To nie jest jakaś kanciasta bryła, którą dziś wstyd byłoby się poruszać. Wręcz przeciwnie – uważam, że to taki typ samochodu, który z biegiem czasu stawał się tylko bardziej aktualny.
Silnik, spalanie, cena?
107 ma na portalu „Autocentrum” średnią ocenę na poziomie 4,2 na 5. Jest to bardzo dobry wynik, szczególnie na tle rywali z jego segmentu. Za co doceniają go kierowcy? Wśród głównych zalet wymienia się przede wszystkim niskie koszty utrzymania, układ jezdny, czy też… przestrzeń dla kierowcy i pasażerów. To jednak dosyć zaskakujące biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z małym, miejskim samochodem segmentu A. Został on jednak skonstruowany w taki sposób, że podróżuje się nim wygodnie i komfortowo. Należy to wyraźnie podkreślić.

Mowa tutaj o benzynowej jednostce 1,0 68 KM oraz dieslowskiej 1,4 54 KM. To niewiele, oczywiście. Natomiast kupując taki samochód, nikt nie oczekuje niczego więcej. W dodatku to przekłada się na kapitalne spalanie. Mowa tu o okolicach 4,5 litra… i to w obu przypadkach. Najtańsze egzemplarze Peugeota 107 kupimy dziś za około 4 tysiące złotych. Oczywiście jeśli chcemy mieć większy wybór, musimy liczyć się z nieco wyższymi wydatkami, rzędu 6, czy nawet 8 tysięcy. Natomiast faktem jest, że najtańsze modele to dziś koszt około 4000 zł.
Zdjęcia: Peugeot / Stellantis