Urządzenia pracujące w ramach odcinkowego pomiaru prędkości rejestrują nawet o 50% więcej wykroczeń, niż fotoradary. Niestety, do tej pory system ten w Polsce obejmuje zaledwie 30 odcinków drogowych.
Fragmenty objęte pomiarem sprawiają, że kierowcy stają się o wiele bardziej zdyscyplinowani. Na takich odcinkach aż 84% kierowców porusza się z prędkością dozwoloną przepisami. Odcinek objęty kontrolą może mieć nawet 6 kilometrów długości, a biorąc pod uwagę wszystkie dane, zdecydowanie wpływa to na poprawę bezpieczeństwa.
Jak działają fotoradary? Wszyscy wiedzą – kierowcy gwałtownie zwalniają, aby po chwili znów przyśpieszyć. Poprawia to bezpieczeństwo wyłącznie w jednym miejscu, przez co fotoradar jest zwyczajnie mniej efektywny.
Jeśli chodzi o odcinkowy pomiar prędkości, to we wszystkich 30 odcinkach zanotowano spadek liczb wypadków o ponad 50% i spadek liczby ofiar śmiertelnych o ponad 70%. Czy to oznacza, że fotoradary znikną z polskich dróg i zostaną zastąpione urządzeniami do odcinkowego pomiaru prędkości?
Odcinkowy pomiar prędkości to droższe rozwiązanie, dlatego nadal wiele samorządów będzie się decydowało na tradycyjne fotoradary. Odcinkowych pomiarów z całą pewnością będzie jednak przybywać.