Obecnie naprawianie samochodów bez podłączenia ich do komputera diagnostycznego, jest złamaniem wszelkich procedur. Jest to podstawowy krok, który pozwala wychwycić wszystkie potencjalne nieprawidłowości. Dodatkowo pojazdy umieją samodzielnie wskazać, co wymaga kontroli. Od przepalonych żarówek, brak płynu do spryskiwaczy, do niskiego poziomu oleju silnikowego, czy problemów z uzyskaniem maksymalnej mocy silnika.
Wymiana rozrządu – bardzo ważna czynność
Większość silników musi raz na jakiś czas przejść wymianę rozrządu. Nie ma większego znaczenia, czy jest on zbudowany z wykorzystaniem paska, a może producent zdecydował się na zastosowanie łańcucha. Każda z tych opcji wymaga regularnego sprawdzania i ewentualnej wymiany. W zależności od tego, co sugeruje producent, a także doświadczenie serwisów taką diagnostykę i ewentualną wymianę przeprowadza się co około 100 tysięcy kilometrów. Jeśli w trakcie czynności serwisowych mechanik popełni błąd, jednostka napędowa może zacząć pracować nieprawidłowo i wyświetlać kod błędu P0016.
Twój silnik pokazuje błąd P0016?
Omawiany przykład błędu pochodzi z silnika 2.0 TSI Volkswagena. Pojawia się on w sytuacji, gdy po wymianie łańcucha rozrządu czujnik wykrywa nieprawidłowości w ustawieniu wału korbowego względem wałka rozrządu. Złe ustawienie rozrządu jest najczęściej przyczyną niedociągnięć w czynnościach serwisowych lub wynika z zastosowania zużytych części. Prawidłowa diagnostyka komputerowa pomaga znaleźć przyczynę usterki i dokonać wymaganej korekty ustawienia rozrządu, aby silnik mógł pracować równo i dysponować pełną mocą.
W takiej sytuacji należy możliwie szybko udać się do mechanika, który naprawi błąd, aby uniknąć poważnego uszkodzenia jednostki napędowej. Prawidłowe ustawienie rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów optymalnej pracy silnika.
źródło: Gutmann