Te silniki diesla są legendarnie trwałe! Pół miliona kilometrów to dla nich pestka!

Te silniki diesla są legendarnie trwałe! Pół miliona kilometrów to dla nich pestka!

volvo-v50-17-letni-diesel

Podaj dalej

Ceny paliw osiągają astronomiczne poziomy, jednak przemieszczać się trzeba. Dlatego im mniej pieniędzy wydamy na naprawy w serwisie, tym więcej złotówek z domowego budżetu, możemy przeznaczyć na życie. Te silniki diesla pomogą w utrzymaniu portfela w dobrej kondycji. Zadowalają się niewielką ilością paliwa i do tego są one trwałe!

W historii motoryzacji powstało wiele jednostek napędowych, które cieszą się bardzo dobrą opinią. Legendarnym przykładem jest 1.9 TDI stosowane w grupie Volkswagena do początkowych lat XXI wieku. Jednak entuzjaści motoryzacji, sympatycy oszczędnego stylu jazdy i miłośnicy dużych przebiegów mogą poszukać czegoś jeszcze, ponieważ jest z czego wybierać.

No to cóż, że ze Szwecji – 2.4 D

Na początek zaglądamy do Szwecji, gdzie do dzisiaj produkuje się wyjątkowe pojazdy marki Volvo. Jest to propozycja dla świadomego kierowcy, który wie, jakie mocne i słabe strony mają auta ze Szwecji. Na szczególną uwagę zasługuje jednostka napędowa stosowana w starszych modelach szwedzkiej marki. Diesel o pojemności 2.4 litra uznawany jest za bardzo trwały. Bardzo często Volvo przeznaczone do sprzedaży mają po 400 – 500 tysięcy kilometrów i ciągle mogą dzielnie służyć kolejnemu właścicielowi. Znalezienie auta z dużo niższym przebiegiem w rozsądnym budżecie, jest bardzo trudne.

uzywany-diesel-volvo-v70

Japoński diesel 2.2 i-CDTi – czy to się w ogóle sprawdza?

Oczywiście postawione pytanie w śródtytule ma charakter retoryczny, ponieważ omawiamy silniki diesla, które są bardzo trwałe. Jednak auta produkowane w Japonii mniej kojarzą się z wysokoprężnymi silnikami pod maską i to własnej konstrukcji. Wyjątkiem jest motor o pojemności 2.2 litra. Charakteryzuje się on dobrą dynamiką, a także jakością wykonania. Można go spotkać między innymi pod maską Hondy Accord, czy Hondy Civic. Największe bolączki tego silnika dotyczą filtra cząstek stałych, zaworu EGR oraz koła pasowego. Na szczęście koszty naprawy nie są bardzo wysokie i wykonuje się je raz na kilkaset tysięcy kilometrów.

Accord
Fot. Honda

Włoska propozycja dla oszczędnych 1.9 JTD

Jeśli interesuje nas włoska motoryzacja, dobrze jest zainteresować się propozycją marki FIAT. Dużą popularnością cieszą się wysokoprężne silniki o nazwie Multijet, tymczasem my proponujemy starsze rozwiązanie. Silnik oznaczony jako 1.9 JTD jest alternatywą dla niemieckiego 1.9 TDI. Dostępny w kilku wariantach 8V i 16V. Zdecydowanie lepszym wyborem są słabsze jednostki napędowe, ponieważ nadrabiają one jeszcze większą trwałością. Więc jeśli zależy nam na oszczędnościach i dużych przebiegach bez większych problemów, to jest bardzo dobre rozwiązanie.

Fiat Uno powróci jako tani SUV
fot. Fiat

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News