Dacia Sandero > Volkswagen Golf. Najnowsze dane ekspertów bezlitosne dla Niemców!

Volkswagen Golf stracił pozycję europejskiego numeru jeden, a na fotelu lidera znalazła się… nowa Dacia Sandero. To, co zdarzało się kiedyś najwyżej raz na 10 lat, dziś jest stosunkowo powszechne. Ale co innego, gdy Golfa pokonuje Fiat, czy Peugeot, a co innego gdy jest to Dacia! 

dacia-sandero-2021-cena-2
Podaj dalej

Dacia > Volkswagen

dacia sandero samochod

Volkswagen Golf to samochód, który od swojej pierwszej generacji osiągnął niezwykłą liczbę sukcesów. Europejski fenomen pojawił się na rynku w połowie lat 70. i od tego czasu właściwie nie doświadczył porażki sprzedażowej. W całym swoim istnieniu tylko pięć samochodów wyprzedziło Golfa pod względem sprzedaży. 

Teraz nastały jednak trudne czasy dla Golfa. Jako samochód klasycznego konceptu musi zmierzyć się z wewnętrzną konkurencją popularnych SUV-ów. Może być tak, że rok 2021 będzie kolejnym, w którym Golf nie wygra. A pokazuje to dobitnie miniony miesiąc w statystykach JATO Dynamics. 

VW w ostatnim czasie był europejskim liderem sprzedawcy, jednak w lipcu najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie została Dacia Sandero. 

TOP 5 sprzedaży

Dacia Sandero czy rower wybiera James May

To wiadomości, z których z pewnością ucieszy się James May. Dacia Sandero nigdy nie była tak wysoko od chwili wejścia na rynek w 2008 roku. Podczas gdy liczby Golfa spadły o 37%, sprzedaż Sandero powędrowała w górę o 6%. 

Dacia sprzedała 20 446 samochodów w miesiącu, aby wyprzedzić Golfa. Volkswagen sprzedał z kolei 19 425 samochodów i zajął z Golfem drugie miejsce. Toyota Yaris była trzecia z 18 858 samochodami. Czołową piątkę uzupełniły Polo i T-Roc. 

Eksperci podają też, że całkowita sprzedaż była dosyć mizerna. 967 830 sprzedanych samochodów odpowiada sytuacji z 2012 roku, kiedy rynki borykały się ze skutkami kryzysu finansowego. Jest o około 1/4 gorzej niż rok wcześniej i jeszcze rok wcześniej. 

dacia-sandero-media-control-smartphone-infotainment-system-2

Skoda w tarapatach

Łącznie 75 000 samochodów było elektrycznych, co stanowi około 7,5% udziału w rynku. Nawet najlepiej sprzedający się VW ID.3 to tylko około 1/4 Sandero czy Golfa. Niektóre zmiany rok do roku są naprawdę interesujące. 

Na przykład Skoda straciła ze swoją Octavią prawie połowę sprzedaży rok do roku. Hyundai Tucson z kolei zanotował wzrost aż o 39% i powoli wspina się do pierwszej piątki wśród SUV-ów. Świat się zmienia, a wraz z nim będziemy obserwować coraz więcej zmian także na rynku samochodów. 

Przeczytaj również