Leapmotor, które do Polski weszło za sprawą współpracy ze Stellantis, ma już w Polsce 6 salonów, a kolejne wkrótce powstaną. Dealerzy z Warszawy, Krakowa, Poznania, Szczecina Białegostoku i Bydgoszczy eksponują już fizycznie premierowe modele elektryczne na nasz rynek. W tym artkule uwagę zwrócimy na Leapmotor T03, czyli 5-drzwiowego hatchbacka segmentu A.

Leapmotor T03 na abonament, czyli auto w cenie biletu miesięcznego
Chińska marka może mocno skorzystać na uruchomionym w tym miesiącu programie „NaszEauto”. Dopłaty do elektryków obniżają cenę zakupu nawet 40 tys. zł. W takiej sytuacji Leapmotor T03 może kosztować nie katalogowe 84 900 zł (oficjalny cennik tutaj), a 44 900 zł.

Jednak jeszcze ciekawiej wygląda kalkulacja abonamentu SimplyDrive dla klientów indywidualnych. Z programu „NaszEauto” można pokryć całą kwotę wpłaty początkowej, co w symulacji daje kwotę 189 zł brutto miesięcznie przez 2 lata. Osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą mogą liczyć na ratę nawet 99 zł netto.
Co na wyposażeniu chińskiego malucha?
Leapmotor T03 choć jest autem segmentu A, we wnętrzu ma przestronność segmentu B. To typowe wozidełko do miasta, które oferuje zasięg 265 km (wg WLTP). Na szybkiej ładowarce uzupełnimy poziom energii z 30 do 80 proc. w 36 minut. Bateria LFP ma 37,3 kWh pojemności, a silnik elektryczny przekazuje na przednią oś 95 KM i 158 Nm. Bagażnik bez złożonej tylnej kanapy ma pojemność 210 litrów. Gwarancja na pojazd to 3 lata lub 100 tys. km.

Chiński Maluch ma duży szklany dach, klimatyzację manualną oraz 10,1-calowy ekran dotykowy. Uruchomimy na nim radio oraz nawigację z mapami Europy (bez języka polskiego). Samochód jest skomunikowany łącznością 4G i może udostępniać sygnał WiFi. W drugim kwartale pojawi się aplikacja, dzięki której sprawdzimy zdalnie poziom naładowania (będzie można je planować), zamknięcie zamków czy lokalizację. Z jej pomocą rozgrzejemy też akumulator trakcyjny oraz kabinę (lub ją schłodzimy).