Niezwykła akcja marketingowa MG Motor w Niemczech. Klienci kupują jeden samochód, a odjeżdżają dwoma

Nie jest tajemnicą, że brytyjski producent MG Motor znajdujący się w rękach chińskiego SAIC zna się na marketingu. Jego pojazdy w całej Europie często objęte promocjami stają się przyjazne dla wielu portfeli klientów. To zaś nakręca spiralę sprzedaży. Niezwykła kampania w Niemczech przebiega pod hasłem „Kup jeden, odjedź dwoma”.

MG4 Electric XPOWER
Podaj dalej

Kup jeden, odjedź dwoma-  tak MG Motor chce podbić sprzedaż MG4

Niemiecki oddział MG Motor przeprowadził w lipcu niezwykłą kampanię marketingową, którą zdecydował się przedłużyć do końca sierpnia. Hasło przewodnie „Kup jeden, odjedź dwoma” ma za zadanie zachęcić klientów do odwiedzenia salonów i zakupu nowego MG4.

Promocja elektrycznego popularnego modelu marki w lipcu przyniosła efekt w postaci pięciu umów i sprzedaży 10 egzemplarzy MG4. Nie jest to zawrotna liczba, ale marka i tak postanowiła objąć kampanią kolejny miesiąc. Jakie są zasady tejże promocji?

Niemiecka firma-importer MG Motor przy zakupie MG4 oferuje także „darmową” umowę leasingu na kolejne MG4. W efekcie MG Motor Germany pokryje pełne raty i płatności specjalne w wysokości 9 072 euro. Okres leasingu wynosi 48 miesięcy i na tych warunkach samochód może przejechać do 5000 kilometrów rocznie.

Pomimo faktu, że sukces jest skromny, firma nie kryje zadowolenia z jej efektu:

„Głównym celem tej kampanii nie było koniecznie zawarcie wielu umów, ale raczej zwrócenie uwagi na nasze produkty, co promuje także decyzje o zakupie lub leasingu odbiegające od kampanii. To nam się udało” – powiedziała rzeczniczka w rozmowie z Automobilwoche.

Elektryczny kompakt MG w wersji XPOWER
MG4 Electric XPOWER foto. MG Motor Germany

Elektryczny kompakt cieszy się dużą popularnością w Europie

MG 4 dziś jest jednym z najlepiej sprzedających się modeli elektrycznych. To jasno widać, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że tylko w Hiszpanii w poprzednim roku zwiększył liczbę rejestracji aż o blisko 900% w porównaniu do 2022 roku. Dla porównania w pierwszej połowie roku sprzedaż MG4 w Niemczech wzrosła o 80 procent.

Słupki sprzedaży w Europie przejawiają podobną tendencję, pomimo tego, że elektryk nie jest SUV-em. Chiński gigant bardzo się postarał, by jego MG4 wyglądało nowocześnie oraz pozostawało w świetnej relacji pod względem jakości, wyposażenia i ceny.

To sprawdzona strategia, która przybliża producenta z brytyjskim rodowodem do tego, by stać się jedną z referencyjnych marek. Nie jest tajemnicą, że zrezygnował przy tym z jakości swoich produktów.

Firma MG Motor korzystało już z wielu nietypowych promocji. Na przykład oferowało pojazdy na Amazonie i oferowało bony na ładowanie pojazdów elektrycznych. Oddział w Niemczech zapowiedział, że po zakończonej 31 sierpnia akcji w przyszłości wdroży inne specjalne kampanie sprzedażowe.

Na koniec lipca MG Motor zarejestrowało w Niemczech 15 433 nowych pojazdów (+32,6%). Gwiazdą wśród modeli jest właśnie kompaktowy MG4. W pierwszej połowie roku zarejestrowano 9 159 sztuk tego modelu, to o 80 procent więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

W Polsce wersja dostępowa kosztuje 125 200 zł. Tyle trzeba zapłacić za MG4 w wersji Standard (51 kWh) o mocy 170 KM i z zasięgiem do 350 km. Najbogatsza wersja XPOWER (64 kWh) o mocy 435 KM i z zasięgiem do 385 km to wydatek 169 900 zł. Wersja Luxury Long Range (77 kWh) z zasięgiem do 520 km kosztuje 165 900 zł. To tłumaczy, dlaczego mówi się o nim, jak o najtańszym elektrycznym kompakcie.

Jeśli weźmiemy pod uwagę długą listę wyposażenia, technologie i perspektywę rządowego dofinansowania, to MG4 jest bardzo dobrą opcją na nowy elektryczny samochód. Jednocześnie fakt, że jest tani, nie oznacza, że jest prosty i oszczędnie wykonany.

źródło: Automobilwoche

Przeczytaj również