Ten artykuł powstał w ramach płatnej współpracy z Platinum ORLEN OIL.
Zmagania o zostanie mechanikiem rajdowym na jeden dzień
W sobotniej rywalizacji XII Ogólnopolskich Mistrzostw Mechaników przeprowadzono konkurencje w kategoriach Mechanik Zawodowy i Młody Mechanik Motocyklowy. W pewnym momencie Kajetan Kajetanowicz pozwolił finalistom na sprawdzenie swoich predyspozycji do bycia kierowcami rajdowymi. Udostępnił im urządzenie, którym topowi zawodnicy z WRC trenują refleks. Szybko zmieniające się światła, które trzeba było dotknąć dłonią zanim zgasną znakomicie urozmaiciły zabawę.
„Przed chwilą musiałem tutaj pokazać jakiś wynik na >>lampkach<<, ale mam nadzieję, że ktoś mnie pobije” – przyznał Kajetan Kajetanowicz. „Naprawdę widzę entuzjazm w oczach tych ludzi. To jak się cieszą nawet takim prostym ćwiczeniem. A nagroda jest fajna, bo można na testach zostać moim mechanikiem. Można wcielić się w taką rolę i zobaczyć jak to wygląda od środka. Jak wiecie jest to zupełnie inaczej, niż jak się patrzy na to z zewnątrz” – dodał.
Kajto pokazał rajdówką w najnowszych barwach
Oprócz opowieści Kajetana Kajetanowicza, mechanicy oraz wszyscy odwiedzający strefę Platinum ORLEN Oil mogli zobaczyć rajdowy samochód 44-latka. Na czerwonym dywanie wystawiono bowiem Skodę Fabia Rally2 evo w najnowszych barwach zespołu Orlen Rally Team. Popularny Kajto takim autem zaliczył już tegoroczny Rajd Meksyku, gdzie zajął 4. miejsce w kategorii WRC2 i pierwsze w WRC2 Challenger. W tym roku kierowcę pochodzącego z Cieszyna zobaczymy jeszcze w co najmniej 6 rundach mistrzostw świata.
Czterokrotny rajdowy mistrz Polski (2010-2013) i trzykrotny mistrz Europy (2015-2017) w tym roku zalicza swój szósty sezon w Rajdowych Mistrzostwach Świata. W ostatnich czterech, czyli w latach 2019-2022 rywalizację zawsze kończył na podium kategorii WRC2 lub WRC3. Wielokrotnie ocierając się o zdobycie pierwszego miejsca.