Innowacja od Inifinitas, oferuje znaczny wzrost wydajności i mocy
System Hybrid Charge jest pierwszym tego typu produkowanym seryjnie systemem. Infinitas opracował go we współpracy z ASA-Kompressoren. Dzięki niemu silnik BMW otrzymał kombinację doładowania kompresorowego i biturbo, przy czym kompresor podłączono przed turbosprężarkami OEM.
W rezultacie wstępnie spręża powietrze zanim dotrze ono do turbosprężarki, kładąc podwaliny pod wyższe ciśnienie doładowania we wszystkich obszarach roboczych, co skutkuje wypełnieniem silnika większą masą powietrza. W związku z tym, opóźnienie turbodoładowania prawie całkowicie znika, wcześniej dostępny jest większy moment obrotowy, a także wyższe ciśnienie doładowania.
fot.Infinitas
System Hybrid Charge, obejmuje4 etapy rozbudowy silnika BMW
Pierwszy etap rozbudowy SK1 jest już dostępny i ma certyfikat TÜV. Na tym etapie silnik generuje moc 600 KM i 800 Nm. W skład tego zestawu wchodzą: specjalnie opracowana sprężarka ASA T6, wydłużony napęd pasowy oraz nowy kanał powietrzny ze sportowym filtrem powietrza.
Ponadto do zestawu wchodzą. wielkogabarytowe odlewane rury aluminiowe, odlewany aluminiowy intercooler pomiędzy sprężarką a turbosprężarkami. Na koniec dochodzi nowe oprogramowanie sterujące silnika i podniesienie limitu V-Max. Zestaw uzupełnia nowy zbiornik wyrównawczy wody oraz inne drobne i montażowe materiały.
SK1 to dopiero początek możliwości Hybrid Charge System. W przypadku ładowarki hybrydowej, na życzenie klienta, są dostępne cztery kolejne etapy rozbudowy. Najmocniejszy wariant, pozwala zwiększyć wydajność BMW M2, M3 i M4, do osiągnięcia prędkości maksymalnej, znacznie przekraczającej 330 km/h.
Na etapie SK2, dla którego obecnie przygotowywany jest raport TÜV, silnik generuje moc 700 KM i 900 Nm. Powyżej plasuje się SK2CS, który zapewnia 800 KM i 850 Nm oraz SK3, w którym sześciocylindrowy rzędowy biturbo ma 900 KM i 1000 Nm
Absolutnie szalony topowy etap rozbudowy, SK3RR popycha najlepszych sportowców M do imponującego 1000 KM i 1100 Nm. Wszystkie ulepszone elementy silnika, od poziomu SK2CS niemieckiego Infinitas, są objęte aktualizacją.
Ceny tej podstawowej wersji SK1 Hybrid Charger System, startują od 32 tys. złotych, dochodzą do tego koszty instalacji w wysokości 9,5 tys. złotych. W związku z tym, że na dostrojony silnik nie ma gwarancji, chętni mogą wykupić ubezpieczenie gwarancyjne u zewnętrznego dostawcy usług.