Drugą lokatę za kierowcą Volkswagena Polo R zdobył Mattias Ekstrom (Audi S1). Szwed został wiceliderem mistrzostw świata. Najniższy stopień podium wywalczył Sebastien Loeb, najlepszy z obozu Peugeota, którego wszystkie 3 samochody dostały się do finału. Niclas Gronholm (Hyundai i20) wyrównał swoje najlepsze w karierze, 4. miejsce.
Kristoffersson był najlepszy już po kwalifikacjach, które ukończył przed Loebem, Ekstromem, Hansenem i Solbergiem. W pierszym półfinałem pechowcem okazał się rajdowy mistrz świata z 2003 r. Petter Solberg zaliczył kontakt z Gueralinem Chicheritem i objał uplasowali się poza czołową trójką, którą utworzyli Kristofersson, Ekstrom i Gronholm. W drugi półfinale tryplet zdobył Peugeot dzięki Loebowi i braciom Hansen.
W finale Kristoffersson obronił pierwszą lokatę. Świetny start z drugiego rzędu zaliczył Ekstrom, który wbił się po wewnętrznej przed Loeba. W zamieszaniu przed 9-krotnego mistrz WRC przedostał się też Niclas Gronholm. Loeb i Kevin Hansen zjechali na jokera. Wkrótce ten sam manewr wykonał Timmy Hansen przedzielajc kierowców Peugeota. Gdy na 3. kółku alternatywną pętlę zaliczyli Ekstrom i Gronholm obu przedzielił Loeb. Kristoffersson zjechał okrążenie dalej, prowadząc od startu do mety.
World RX of Latvia – finał
1. | Johan KRISTOFFERSSON Volkswagen Polo R |
05:01.530 |
2. | Mattias EKSTRÖM Audi S1 |
+2,306 |
3. | Sébastien LOEB Peugeot 208 |
+3,332 |
4. | Niclas GRÖNHOLM Hyundai i20 |
+3,894 |
5. | Timmy HANSEN Peugeot 208 |
+4,647 |
6. | Kevin HANSEN Peugeot 208 |
+7,386 |
Punktacja World RX po 9 rundach (czołówka)
1. | Johan KRISTOFFERSSON | 254 |
2. | Mattias EKSTRÖM | 181 |
3. | Andreas BAKKERUD | 178 |
4. | Sébastien LOEB | 176 |
5. | Petter SOLBERG | 174 |
6. | Timmy HANSEN | 163 |