Francuski kierowca na trasie liczącej 99 zakrętów zawiesił poprzeczkę na poziomie 7 minut i 38,585 sekundy. To oznacza, że elektrycznym prototypem o mocy 671 KM przejechał bardzo krętą trasę z imponującą średnią prędkością 85,61 km/godz. W ubiegłym roku chiński kierowca wyścigowy Ho-Pin Tung wykonał podjazd w 9:51, ale dokonał tego seryjną hybrydą plug-in – Range Roverem SVR.
https://www.facebook.com/volkswagenmotorsport/videos/726193494517680/
Dla Romain Dumas i Volkswagen Motorsport to kolejny wspólny sukces projektu ID. R po rekordzie wszech czasów wyścigu górskiego Pikes Peak, Goodwood Festival of Speed oraz elektrycznym rekordzie Pętli Północnej Nurburgringu.
Ustanowienie pierwszego rekordu podjazdu na Tianmen było wyjątkowym przedsięwzięciem. Nigdy wcześniej nie istniały żadne dane telemetryczne lub symulacje dotyczące tej trasy, dlatego przygotowania do dzisiejszego dnia przypominały nieco rekonesans do rajdu samochodowego.
VW Motorsport od podstaw stworzył komputerową symulację drogi w okolicach Zhangjiajie oraz przywrócił ID. R-owi rozbudowany pakiet aerodynamiczny, przypominający ten z Pikes Peak. Dziewiczy rekord to także sukces marketingowy, ponieważ Chiny są największym indywidualnym rynkiem motoryzacyjnym dla Volkswagena.