Toyota ujawnia szczegóły dot. nowej generacji silników spalinowych. Zmiany będą zauważalne gołym okiem

Wielu producentów stawia wszystko na jedną kartę – elektromobilność. Ale Toyota ma „nieco” inne podejście. Japończycy niedawno ogłosili, że planują wspólnie z Mazdą i Subaru opracować zupełnie nowy rodzaj silnika spalinowego. Teraz dyrektor ds. technologii japońskiego producenta opowiedział, co dokładnie zobaczymy pod maskami nowych samochodów z Japonii. 

toyota-nowy-silnik-spalinowy
Podaj dalej

Toyota pracuje pełną parą nad nową rodziną silników spalinowych

toyota-nowy-silnik-spalinowy
fot. Toyota

W rozmowie z Automotive News, Hiroki Nakajima określił nowe silniki o pojemności 1,5 i 2,0 litrów jako potencjalne „rozwiązania zmieniające grę”. Poszedł tak daleko, że w rzeczywistości określił te jednostki jako „zupełnie inne” w porównaniu z obecnymi silnikami. Mimo iż samochody wodorowe nigdy tak naprawdę nie zaskoczyły, prace rozwojowe wykonane nad modelem Mirai, pozwoliły inżynierom dowiedzieć się więcej o wydajności cieplnej samego silnika. 

Nakajima nie podał szczegółowych informacji na temat wydajności cieplnej nowych jednostek. Ale Toyota osiągała już 40 procent kilka lat temu. Nissan z kolei reklamuje, że dzięki technologii e-Power jest w stanie sięgnąć nawet od 50 procent. W tym przypadku jednak silnik spalinowy służy tylko jako generator do zasilania baterii, zamiast kół. Inny japoński producent samochodów, Mazda, przyjął podobne podejście z silnikiem obrotowym wewnątrz MX-30, przedłużającym zasięg elektrycznego crossovera. 

toyota-nowy-silnik-spalinowy
fot. Toyota

Toyota wspomina, że nowe silniki będą miały krótszy skok tłoków, co było „bardzo trudnym zadaniem” do wykonania. Jednostki będą miały w celu zrewolucjonizowanie sposobu, w jaki postrzegamy silnik spalinowy. Dzięki temu wydajność będzie dużo wyższa, a osiągnąć to chcą za pomocą optymalizacji przepływu powietrza. 

Jednostki będą rzecz jasna hybrydowe

toyota-nowy-silnik-spalinowy
fot. Toyota

Moment utracony w trakcie procesu zostanie zrekompensowany natychmiastową reakcją silnika elektrycznego. Nowe silniki są bowiem opracowywane głównie z myślą o hybrydach. 

Pierwsze silniki z nowymi jednostkami spalinowymi powinny pojawić się na drogach w okolicach 2035 roku. Toyota opracowuje je w taki sposób, aby mogły działać nie tylko na paliwach kopalnych. Kierowcy będą mogli stosować także biopaliwa, wodór, czy nawet paliwa syntetyczne. Nakajima twierdzi, że nowa rodzina silników „daje dużo miejsca na zabawę”. To sugeruje, że istnieje wiele sztuczek inżynieryjnych, o których Toyota nie chce mówić na tym etapie rozwoju. 

toyota-nowy-silnik-spalinowy
fot. Toyota

Wspominany wyżej Nissan objął zupełnie inną strategię niż producent Corolli. Niedawno ogłosił, że przestał wydawać pieniądze na rozwój silników spalinowych. Zamiast tego wszystkie karty stawia na samochody elektryczne, których zasięg i moc ma być przedłużana za pomocą silników spalinowych. 

Przeczytaj również