Toyota zaprezentowała nowy zasilany wodorem model. Ten samochód z pewnością was zaskoczy

Toyota jest niewątpliwym pionierem w rozwijaniu technologii napędów na wodorowe ogniwa paliwowe. Świadczy o tym skrupulatne wprowadzanie rozwiązań na rynku. Model Mirai, zaprezentowany po raz pierwszy w 2014 roku, był rewolucyjnym krokiem, stając się pierwszym masowo produkowanym samochodem zasilanym wodorem. Następnie zdecydowano się wprowadzić drugą generację Mirai. Toyota kontynuuje swoje zaangażowanie w rozwijanie ekologicznych technologii, kierując się w stronę zrównoważonej przyszłości. Z tego względu japoński koncern zaprezentował drugi po modelu Mirai pojazd zasilany wodorem. Poznajcie Toyota Crown Sedan.

Toyota zaprezentowała nowy zasilany wodorem model. Ten samochód z pewnością was zaskoczy
Podaj dalej

Toyota zaprezentowała nowy zasilany wodorem model

Japoński koncern od wielu lat rozwija napędy na wodorowe ogniwa paliwowe, konsekwentnie wprowadzając je na rynek. Całkiem niedawno marka zaprezentowała drugi po modelu Mirai samochód – Crown Sedan zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi. Już teraz możemy wam zdradzić, że na jednym tankowaniu będzie mógł pokonać setki kilometrów. W gamie tej wersji pojawi się również nowy napęd 2.5 Hybrid

Toyota Crown Sedan po raz pierwszy została pokazana szerszej publiczności w Japonii. Wiadomo, że będzie to drugi pojazd w ofercie firmy z elektrycznym napędem na wodorowe ogniwa paliwowe. Crown wyposażono w trzy zbiorniki pozwalające mu przejechać nawet 820 km. Zdradzono, iż proces tankowania wodoru trwa około trzech minut. Jednostka elektryczna znajdująca się na tylnej osi zapewnia dobre osiągi, zapewniając ciszę i komfort. 

Toyota Crown Sedan. Co takiego oferuje kierowcom? 

Nowa Toyota Crown Sedan, symbol luksusu i nowoczesności, zaskakuje dwiema opcjami napędowymi. Poza znaną wersją zasilaną wodorem, pojawi się także możliwość wyboru nowego, 2,5-litrowego napędu hybrydowego. W tym przypadku, silnik spalinowy współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi, co przekłada się na wyższą efektywność. Maksymalna moc jest już dostępna od niskiej prędkości 43 km/h, co stanowi znaczący postęp w porównaniu do tradycyjnych hybryd. Utrzymanie niskich obrotów silnika przy wysokich prędkościach nie tylko sprawia, że auto w trakcie pracy jest cichsze, to przyczynia się także do obniżonego zużycia paliwa

Obie opcje napędowe nowej Toyoty Crown Sedan oferują użytkownikom możliwość korzystania z urządzeń elektrycznych. Wszystko za sprawą dwóch dodatkowych gniazd (AC100V 1500W) wewnątrz pojazdu. Ta funkcjonalność pozwala na wykorzystanie energii nie tylko podczas jazdy, ale również w przypadku zatrzymania pojazdu, pełniąc rolę systemu zasilania awaryjnego. W przypadku modelu z wodorowymi ogniwami paliwowymi, podobnie jak w Toyocie Mirai (z 2023 roku) istnieje możliwość podłączenia urządzeń do gniazdka 220 V. 

Ponadczasowy design zachwyci każdego

Od 1955 roku Toyota Crown pełni niezmiennie rolę flagowego modelu marki na japońskim rynku. Przez 67 lat auto to utrzymuje swoje miejsce jako synonim wygody i luksusu. Zapewniając mu atrakcyjność na kolejne lata, firma postanowiła poszerzyć gamę, oferując cztery różne rodzaje nadwozi. Pierwszym z koncepcyjnych kroków w tym kierunku było wprowadzenie Crowna z nadwoziem crossover. 

To jednak nie jest wszystko. Nowy sedan zyskał elegancką sylwetkę, której nie mogliśmy dopatrzeć się we wcześniejszych wersjach. Szeroki grill znajdujący się z przodu podkreśla rangę Toyoty Crown jako ikonicznego modelu motoryzacyjnego koncernu. Wnętrze wykończono drewnianymi akcentami, znajdującymi się na desce rozdzielczej oraz drzwiach. Oświetlenie wnętrza zaprojektowano zgodnie z japońską estetyką. Do wyboru są 64 kolory podświetlenia LED na desce rozdzielczej, pod nogami pasażerów oraz w tylnych fotelach. 

Wcześniej kilkukrotnie wspomnieliśmy o wygodzie. Jest ona możliwa, dzięki trzymetrowemu rozstawieniu osi, który zapewnia niezapomniany komfort na tylnej kanapie, jednocześnie dając dużą przestrzeń na nogi. Optymalizacja ustawień zawieszenia, kontrola siły tłumienia za pomocą systemu adaptacyjnego zawieszenia zapewnia zminimalizowanie kołysanie się i drgania pojazdu na nierównych drogach. 

Przeczytaj również