Wyjątkowo oszczędny, mocny i duży SUV

Cupra Terramar to największy benzynowo-hybrydowy SUV hiszpańskiej, sportowej marki. Ma prawie 4,52 metra długości i znajduje się w katalogu powyżej Formentora. Zwłaszcza, jeśli chodzi o pojemność załadunku i przestrzeni dla pasażerów we wnętrzu. Większy SUV dzieli ze swoim mniejszym bratem praktycznie wszystkie układy napędowe, w tym hybrydy.
Jedną z nich przetestowali włoscy dziennikarze z portalu Motor1. Pod maską ich Cupry Terramar VZ znalazła się 1,5-litrowa jednostka benzynowa z akumulatorem o pojemności 19,7 kWh. Łącznie zestaw ten gwarantuje imponujące 272 konie mechaniczne, choć dostępny jest wyłącznie z napędem na przednią oś.
Podczas swojej standardowej testowej trasy na dystansie prawie 400 kilometrów, duży SUV spalił średnio tylko 4,3 l/100 kilometrów. Na samym napędzie elektrycznym Cupra przejechała 84 kilometry i to mimo stosunkowo niskiej temperatury dla trybu EV. To bardzo korzystne rezultaty jeśli weźmiemy pod uwagę wymiary i moc samochodu.

Świetnie wyposażony i całkiem lekki
Cupra Terramar VZ 1.5 E-hybryd DSG o mocy 272 koni mechanicznych ma pod maską 1,5-litrową benzynę, automatyczną, 6-biegową skrzynię DSG oraz napęd na przednią oś. W standardzie hiszpański SUV dostępny jest na 19-calowych aluminiowych kołach. Ma też pełne światła LED z przodu i z tyłu. Znajdziemy tu też trójstrefową klimatyzację, dynamiczną kontrolę podwozia DCC, czy adaptacyjny tempomat i wirtualny kokpit. Do tego duży, 12,9-calowy wyświetlacz dotykowy.
Wśród najciekawszych opcji znajdziemy m. in. 20-calowe felgi, czy inteligentne pakiety napędowe. Jest też panoramiczny dach, czy system audio Sennheiser z 12 głośnikami i wzmacniaczem 340 W.

Przestronny SUV o sportowym charakterze może być więc wyjątkowo oszczędny, ale jak wspominają włoscy dziennikarze, trzeba pamiętać o regularnym ładowaniu hybrydy plug-in z gniazdka. Co ciekawe, nawet mimo obecności elektrycznego układu, samochód nie jest przesadnie ciężki – waży tylko 1,8 tony, dzięki czemu jazda jest naprawdę przyjemna.