Odświeżony flagowy SUV koreańskiego producenta już wkrótce będzie dostępny w Polsce, choć zamówienia można składać od dziś. Sorento będzie dostępne z wersjach miękkiej hybrydy, hybrydy plug-in, a także z klasycznym silnikiem Diesla. Jakie zmiany wprowadził koreański producent do swojego dużego, 7-osobowego SUV-a?
Nowy 7-osobowy SUV z ważnymi zmianami w środku

Bardzo ważne zmiany pojawiły się we wnętrzu. Poziome linie tablicy rozdzielczej optycznie poszerzają i tak bardzo szerokie wnętrze. Pojawiły się nastrojowe LED-y w 64 różnych kolorach, które są widoczne także na przekładni trybów pracy, czy elementach dekoracyjnych przednich drzwi. Uwagę przykuwa zakrzywiony wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala oraz tych samych rozmiarów cyfrowa tablica wskaźników.
Odświeżony SUV ma także elektrycznie regulowane, wentylowane i podgrzewane przednie fotele. Podobnie jak siedzenia zewnętrzne w tylnym rzędzie, czy kierownicę. Do wyboru są dwie tapicerki – czarna skórzana lub czarna ze skóry Nappa. Dodatkowo do wyboru mamy także cyfrowe lusterko wsteczne, które może działać także jako wyświetlacz obrazu z kamery umieszczonej nad tylnym spojlerem. W wersjach XL i Prestige Line możemy także dokupić opcjonalny szklany dach sterowany elektrycznie.
W topowej wersji wyposażenia SUV otrzyma także czytnik linii papilarnych. Dzięki niemu kierowca łatwo będzie mógł połączyć profil użytkownika i uruchomić silnik. Kia ma także bezprzewodową ładowarkę, sześć portów USB-C i wysokiej jakości system nagłośnienia Bose z 12 głośnikami.

Odświeżony wygląd także na zewnątrz
Z przodu Kia Sorento wyróżnia się nową i mocniej wyprofilowaną pokrywą silnika oraz pionowymi reflektorami. SUV otrzymał także nowe światła do jazdy dziennej, wzór osłony chłodnicy, czy umieszczenie loga marki Kia. Inżynierowie przeprojektowali także kształt zderzaka, światła przeciwmgłowe.
W sylwetce nowego Sorento dominują nowe obręcze kół z lekkich stopów. Te we wszystkich wersjach wyposażenia mają średnicę 19 cali. Tył auta charakteryzuje się odświeżonym designem świateł z ukośnie ustawionymi diodami LED. Pionowy kształt tylnych świateł, utworzony przez połączenie dwóch wąskich kloszy, podkreśla spójność stylistyczną z przednią częścią nadwozia.
Nowa Kia Sorento w Polsce dostępna jest w 10 kolorach nadwozia, w tym w trzech nowych: Volcanic Sand, Interstellar Gray (znany z EV6) oraz Cityscape Green (znany z Niro). Ponadto, samochód będzie dostępny także ew dobrze znanych kolorach Clear White, Snow White Pearl, Aurora Black Pearl, Silky Silver, Gravity Blue, Steel Gray, czy Mineral Blue.

KIA wprowadza zmiany także pod maską
W wersjach hybrydowych podstawą zespołu napędowego będzie benzynowy, 1,6-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 160 KM. Łączna maksymalna moc wersji hybrydowych wynosi 215 koni mechanicznych. Natomiast hybryda plug-in jest nieco mocniejsza od pozostałych i ma 253 KM. W obydwu wersjach łączny maksymalny moment obrotowy wyniesie 367 Nm. W hybrydzie plug-in wyłącznie na silniku elektrycznym przejedziemy do 65 kilometrów.
Nowa Sorento w wersji hybrydowej (HEV) jest dostępna z napędem na przednią oś lub na wszystkie cztery koła. Pierwsza z nich kosztuje 223 400 złotych, druga jest o 9 tys. zł droższa. Odmiana hybrydowa typu plug-in ma napęd na cztery koła w standardzie, a jej ceny zaczynają się od 245 900 zł. Najtańszy Diesel o mocy 193 KM będzie kosztował 241 900 złotych.