Licznik w samochodach nadal jest cofany. Ten problem chyba nigdy nie zniknie
W raporcie carVertical objęto samochody, które są w ich bazie, a okres, którego dotyczy badanie to ostatnie 12 miesięcy. W badaniu zostało ujęte takie zmienne jak:
- odsetek samochodów z cofniętym przebiegiem;
- średnia wartość cofniętych kilometrów w licznikach;
- odsetek pojazdów uszkodzonych;
- średnia wartość szkody;
- udział samochodów używanych z importu;
- średni wiek samochodów poddanych kontroli.
Spośród wszystkich aut sprawdzonych przez firmę carVertical w Wielkiej Brytanii aż 14,5 proc. z nich miało cofnięty przebieg. Niemcy zajęły drugie miejsce w rankingu – 12,6 proc. samochodów, natomiast Włochy 11 procent.
„Wszystkie te kraje są kluczowymi graczami w przemyśle motoryzacyjnym. Niemcy, Włochy i Francja produkują wiele pojazdów, a także – poprzez eksport – zasilają resztę regionu w samochody używane” – mówi Matas Buzelis, szef działu komunikacji w carVertical, cytowany przez Moto Fakty.
Oszuści nadal cofają liczniki w samochodach. Polska wypada blado w rankingu
„„Znacznie wyższy udział importu używanych samochodów jest jednym z kluczowych powodów, dla których kraje wschodnie są o wiele bardziej dotknięte oszustwami. Import bezpośrednio zwiększa wskaźniki cofania liczników. Śledzenie takich przestępstw wymaga wiele wysiłku, zwłaszcza w przypadku transakcji międzynarodowych” – dodał Matas Buzelis w dalszej fazie swojej wypowiedzi na temat wyników badania.
Polska zajęła 17. miejsce w rankingu carVertical. Sytuacja w naszym kraju w związku z tym nie była tak słaba jak chociażby na Litwie czy Łotwie, jednak mimo tego 1 na 8 samochodów w Polsce, który został zbadany miał cofnięty licznik. Średnia wartość cofniętych kilometrów miał wynieść aż 43 746 kilometrów. Spodziewaliście się takich rezultatów czy jednak jesteście zdziwieni? Dajcie nam znać w komentarzach!