Dane za wrzesień 2024 potwierdzają utrzymujący się od pewnego czasu trend. Wśród samochodów z wtyczką więcej osób woli kupić pełnego elektryka (BEV) niż hybrydę plug-in. Według JATO Dynamics w minionym miesiącu na rynkach Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii BEV-ów zarejestrowano 212 197 szt. Tymczasem aut typu PHEV przybyło już tylko 83 010 szt. To o 9 proc. mniej niż we wrześniu 2023 r.
Te PHEV-y sprzedawały się najlepiej we wrześniu
Choć zbiorowo ta grupa pojazdów notuje spadki, to w samej czołówce widać bardzo mocne wzrosty. O ile lider września, Ford Kuga PHEV sprzedał się (5 224 szt.) o 3 proc. gorzej niż rok temu, to drugie Volvo XC60 (4 711 szt.) wystrzeliło aż o 45 proc. W porównaniu z wrześniem 2023, sporą poprawę, bo o 82 proc. zanotowało trzecie w ubiegłym miesiącu BMW X1 (4 324).
Pierwsza trójka nieco odskoczyła reszcie, bo czwarty Volkswagen Tiguan PHEV we wrześniu miał 3 005 nowych rejestracji (+14%). Mocny miesiąc zaliczyła nieoferowana rok temu w wersji hybryda plug-in Toyota C-HR (2 942 szt.). O ponad dwa tysiące egzemplarzy wzrosły liczby SUV-ów: Kia Niro (2 538), Toyoty RAV4 (2 400) i Volvo XC90 (2 219).
Limuzyna wyżej od SUV-a
Największy wzrost (+358%) względem września ubiegłego roku w czołowej dziesiątce zanotował Mercedes Klasa E (1 984 szt.). Tym samym luksusowa limuzyna pokonała w poprzednim miesiącu bestsellerowego SUV-a marki w odmianie PHEV, czyli Mercedesa GLC (1 860).