718 Cayman GT4 Clubsport to pierwszy produkcyjny samochód wyścigowy z elementami karoserii z kompozytowego materiału z udziałem naturalnych włókien.
Drzwi po obu stronach nadwozia oraz tylne skrzydło wykonano z mieszanki organicznych włókien, które w większości stanowią produkty uboczne pochodzenia rolniczego, takie jak włókna lnu czy konopi. Pod względem masy i sztywności ich właściwości są zbliżone do włókien węglowych.

Do napędzania 718 Cayman GT4 Clubsport służy 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3,8 litra, generujący moc 425 KM – czyli o 40 KM wyższą niż jednostka poprzednika.
Siła napędowa trafia na tylne koła za pośrednictwem 6-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej i tylnego dyferencjału z mechaniczną blokadą. Lekkie, oparte na kolumnach resorujących przednie zawieszenie pochodzi z większego brata – 911 GT3 Cup.

Wyścigowy układ hamulcowy zaopatrzono w komplet czterech stalowych tarcz o średnicy 380 mm każda. Fabrycznie dostarczane ze wspawaną klatką bezpieczeństwa i kubełkowym wyścigowym fotelem z 6-punktowymi szelkami, waży 1320 kg.

Najnowsze dzieło koncernu ze Stuttgartu premierę w Polsce będzie miało już w najbliższy weekend podczas trzeciej rundy Porsche Sprint Challenge Central Europe. W serii tej ścigają się między innymi nowe Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport.