Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport - jeszcze więcej wyścigowych genów

Już w najbliższy weekend w Poznaniu, cztery lata po premierze pierwszego Porsche Cayman GT4 Clubsport, producent sportowych samochodów oficjalnie zaprezentuje w naszym kraju jego następcę: nowe 718 Cayman GT4 Clubsport.

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport – jeszcze więcej wyścigowych genów
Podaj dalej

718 Cayman GT4 Clubsport to pierwszy produkcyjny samochód wyścigowy z elementami karoserii z kompozytowego materiału z udziałem naturalnych włókien.

Drzwi po obu stronach nadwozia oraz tylne skrzydło wykonano z mieszanki organicznych włókien, które w większości stanowią produkty uboczne pochodzenia rolniczego, takie jak włókna lnu czy konopi. Pod względem masy i sztywności ich właściwości są zbliżone do włókien węglowych.

Fot. Tomasz Dąbrowski

Do napędzania 718 Cayman GT4 Clubsport służy 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3,8 litra, generujący moc 425 KM – czyli o 40 KM wyższą niż jednostka poprzednika.

Siła napędowa trafia na tylne koła za pośrednictwem 6-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej i tylnego dyferencjału z mechaniczną blokadą. Lekkie, oparte na kolumnach resorujących przednie zawieszenie pochodzi z większego brata – 911 GT3 Cup.

Fot. Tomasz Dąbrowski

Wyścigowy układ hamulcowy zaopatrzono w komplet czterech stalowych tarcz o średnicy 380 mm każda. Fabrycznie dostarczane ze wspawaną klatką bezpieczeństwa i kubełkowym wyścigowym fotelem z 6-punktowymi szelkami, waży 1320 kg.

Fot. Tomasz Dąbrowski

Najnowsze dzieło koncernu ze Stuttgartu premierę w Polsce będzie miało już w najbliższy weekend podczas trzeciej rundy Porsche Sprint Challenge Central Europe. W serii tej ścigają się między innymi nowe Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport.

Przeczytaj również