Obcięcie cen tej Toyoty do nawet 89 tys. zł podziałało. Salony w Polsce co miesiąc muszą naszykować tysiące egzemplarzy do wydania

Rynek nowych samochodów osobowych napędzają głównie firmy. Za nami kolejny miesiąc, który stał pod znakiem panowania Toyoty Corolli. Choć bestseller polskiego rynku kosztuje teraz nawet 89 tys. zł, to luty nie był aż tak udany dla tego modelu. Spore wzrosty odnotowano w przypadku wielu SUV-ów.

Toyota Corolla
Podaj dalej

W minionym miesiącu klienci instytucjonalni zarejestrowali 28 720 nowych aut osobowych (dane PZPM). To udział 64,12 proc. (dane IBRM Samar). Prawdopodobnie bez tej grupy klientów polski rynek byłby zalany SUV-ami. Jednak od lat w rankingach prym wiodą zamawiane garściami przez floty kompakty. Tegoroczne dane wskazują jednak na to, że te modele notują spadki, a sporo SUV-ów odbiera im klientów.

Toyota Corolla akcja naprawdza serwisowa kampania
Toyota Corolla. // fot. materiały prasowe

W rankingu znowu dominują Toyoty

W lutym w teorii nic się nie zmieniło. Toyota Corolla wygrała miesiąc z liczbą 1 474 rejestracji, co stanowi spadek aż o 28,1 proc. względem lutego 2024. Kroku w miarę dotrzymywała jej tylko Skoda Octavia, którą na firmę zarejestrowano 1 224 razy. W przypadku tego modelu spadek rejestracji względem lutego 2024 wyniósł 21,7 proc.

Škoda Octavia
Skoda Octavia. // fot. materiały prasowe

Gdy coś traci, coś innego może zyskiwać. W lutym mocno wystrzeliła sprzedaż Volvo XC60. SUV segmentu premium wbił się na podium z 812 rejestracjami (wzrost o 64,7 proc.), pokonując nawet Toyoty C-HR (649 szt.) i Yaris (605 szt.). Dobry miesiąc miał też inny model z segmentu premium, Lexus NX dla którego wydano 596 dowodów rejestracyjnych na firmę. Z kolei Kia Sportage zremisowała z Toyotą RAV4 (po 537 szt.), a dziesiątkę uzupełniły Toyoty Camry (477) i Yaris Cross (462).

Nowy SUV Volvo XC60 2026 lifting
Volvo XC60. // fot. materiały prasowe

O Top 10 w lutym otarł się Hyundai Tucson (457), który w pokonanym polu zostawił Mercedesa GLC (447 – łączony wynik SUV i Coupe), Volkswagena Passata (440) i Skodę Superb (436). Powyżej 400 rejestracji miał jeszcze tylko Volkswagen Golf (427), a pod tym progiem znalazły się Audi A3 (396), Skoda Kodiaq i Skoda Fabia (po 387). W zeszłym miesiącu do czołowej dwudziestki rejestracji firmowych weszły jeszcze Audi A5 (365) i Skoda Scala (352).

Toyota C-HR Tokyo Edition
Toyota C-HR. // fot. materiały prasowe

Klasa premium zagości na dłużej w czołówce?

Po dwóch miesiącach mamy teoretyczną równowagę w kosmosie, bo zestawieniu rejestracji na firmę przewodzą Toyota Corolla (3 421) i Skoda Octavia (2 417). Jednak z miesiąca na miesiąc zaczynają je gonić SUV-y. Trzecie miejsce Toyoty C-HR (1 385) nie jest jednak pewne w obliczu sporego popytu na hitu segmentu premium. Volvo XC60 (1 280) i Lexus NX (1 228) wyprzedziły już Toyoty Yaris (1 218) i RAV4 (1 203). Powyżej tysiąca rejestracji mają w tym roku jeszcze tylko koreańskie SUV-y: Hyundai Tucson (1 114) i Kia Sportage (1 028).

Toyota Yaris 2025 / nowy lakier
Toyota Yaris. // fot. materiały prasowe

Czołową dziesiątkę kompletuje Toyota Camry (952), wybierana częściej od Skody Superb (831) i Mercedesów GLC (823). Firmy zarejestrowały w 2 miesiące tyle samo Volkswagenów Passatów co Audi Q5 (po 798). Niezłym wzięciem nadal cieszą się Ford Focus (781), Skoda Kodiaq (765) i Toyota Yaris Cross (762). W top 20 są jeszcze Volkswagen Golf (747), Skoda Scala (730) i Audi A3 (691).

SUV Lexus-NX 450h-PHEV-
Lexus NX. // fot. materiały prasowe

Przeczytaj również