Nowy kalendarz Global Rallycross Europe 2019. Rywal World RX ma się coraz lepiej

Nowy kalendarz Global Rallycross Europe 2019. Rywal World RX ma się coraz lepiej

Nowy kalendarz Global Rallycross Europe 2019. Rywal World RX ma się coraz lepiej

Podaj dalej

MJP Promotions podało zaktualizowany terminarz Global Rallycross Europe. Nowa seria, która chce konkurować z Rallycrossowymi Mistrzostwami Świata wystartuje później niż planowano.

Według pierwotnego projektu testowe zawody miały odbyć się już w połowie kwietnia w Austrii. Impreza na MJP Arena w Fuglau zaplanowana jest teraz na początek maja i posłuży sprawdzeniu działania wszystkich rozwiązań, m.in. pod kątem relacji telewizyjnych.

Z kolei sezon rozpocznie się nie w połowie maja w Anglii, a w ostatni weekend czerwca we Francji. Nazwy toru inaugurującego cykl GRC Europe jeszcze nie podano. Następnie stawka odwiedzi brytyjskie Lydden Hill, portugalskie Montalegre, austriackie Fuglau, a ostatnią podwójną rundę ugości węgierski Nyirad. Wielki finał, który ma mieć charakter swoistego Race of Champions odbędzie się na usuniętym z World RX Esteringu w niemieckim Buxtehude. Wcześniejszy plan zakładał organizacji eventu na Slovakiaringu.

Całodniowe transmisje z rund będą dostępne w usłudze Eurosport Player. W niedziele poranki przewidziano 30-minutowe podsumowania sobotnich zmagań na Eurosport 1 lub 2, a popołudniu godzinną relację na żywo z finałów na jednym z dwóch głównych kanałów telewizyjnych Eurosportu. Dodatkowo we wtorki będą emitowane 25-minutowe magazyny pokazujące dodatkowe materiały z weekendów.

Promotor mistrzostw zapewnia, że seria cieszy się dużym zainteresowaniem kierowców z różnych serii sportów motorowych. Pierwsze nazwiska powinniśmy poznać na początku 2019 r. Przynajmniej na kilku rundach powinni być obecni Alex Wurz i Toomas Heikkinen, którzy zostali zaangażowani do promocji GRC Europe.

Dla przypomnienia koszt samochodu kategorii Supercars (opartego na regulaminie FIA dla tej klasy, ale szybszego) ma stanowić 20% tego, co potrzebne jest w mistrzostwach świata. Dla wyrównania szans ma zostać wdrożony Balance-of-Performance (balansowanie osiągami, np. poprzez dodatkowy balast).

Oprócz tego wprowadzona zostanie monomarkowa kategoria GRC Titans, w której 15 zawodników będzie używać 530-konnej konstrukcji Pantera RX6 (oklejenie zaprojektowała polska firma Abstraxi). Przygotowaniem zajął się MJP Racing, firma Maxa Puchera, z doświadczeniem w World RX. Samochody będą wyposażone w kamery, do których na bieżąco dostęp będzie mieć dyrektor wyścigu (aby szybko rozstrzygnąć sporne sytuacje).

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News